مطالب آموزشی

۴ مشکلی که ممکن است برای ماشین لباسشویی شما بوجود بیاید

در چه زمانی برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنیم؟
Rate this post

می‌توان گفت امروزه در هر خانه یک ماشین لباسشویی وجود دارد به یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم خانگی تبدیل شده است. اکثر خریداران ماشین‌های لباسشویی به دنبال بهترین برند‌ها هستند تا عملکرد بهتری داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است بهترین برندهای وسایل الکتریکی هم روزی به تعمیرات نیاز داشته باشند. اما زمان تعمیر ماشین لباسشویی چه موقع است؟

هزینه‌ تعمیر ماشین لباسشویی در تهران به عوامل مختلفی مانند برند، شدت آسیب وارده، تعویض قطعات و … متفاوت است. عمر متوسط ماشین‌های لباسشویی به طور متوسط حدود ۱۰ سال است. پس بهتر است قبل از ده سالگی به فکر سرویس و تعمیر آن باشید. سورنا سرویس خدمات تعمیر ماشین لباسشویی های ایرانی و خارجی مانند تعمیرات لباسشویی ال جی ، ویرپول و غیره را به طور تخصصی انجام میدهد. در صورت نیاز کافیست با ما تماس بگیرید در این مقاله قصد داریم درباره زمان تعمیر ماشین لباسشویی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

در چه زمانی برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنیم؟ 

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که احساس می کنید ماشین لباسشویی همانند قبل کارایی ندارد. تعمیر ماشین لباسشویی یک کار بسیار بزرگ و پیچیده است که اگر توسط افراد غیرمتخصص انجام شود ممکن است باعث خرابی‌های بیشتری شود. در اینجا به برخی از عواملی که نشانگر فرارسیدن زمان تعمیر ماشین لباسشویی است می‌پردازیم:

۱- روشن نشدن ماشین لباسشویی

گاهی ممکن است بعد از اینکه لباس‌ها را داخل لباسشویی گذاشتیم و مایع تمیز کننده را نیز ریخته‌اید، بعد از فشردن دکمه استارت دستگاه روشن نشود. در چنین حالتی اولین قدم بررسی دوشاخه برق دستگاه و پریز برق است. اگر که هیچ کدام از این دو مورد مشکلی نداشتند، باید قطعات و سیم پیچی داخلی دستگاه را بررسی کنید. در مرحله بعدی باید از چفت شدن درب دستگاه به طور کامل مطمئن شوید.

۲- تمیز نشدن لباس‌ها بعد از شستشو

این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خراب شدن المنت‌ها باشد. اگر المنت لباسشویی دچار ایراد باشد آب درون دیگ به خوبی گرم نیست و در نتیجه لباس‌ها به خوبی تمیز نخواهند شد.  همچنین می توان علت این مورد را در بازوهای آبپاش جستجو کرد. زیرا روش و میزان پمپاژ آب بر روی لباس‌ها برای تمیز شسته شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

۳- نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

این ایراد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور مثال اگر درب دستگاه به درستی قفل نشود، باعث نچرخیدن دیگ خواهد شد. همچنین اضافه کردن حجم زیادی از لباس‌ها و یا پتو و روتختی در دستگاه، کوپلینگ ماشین لباسشویی برای اینکه از آسیب به موتور و سیستم انتقال قدرت جلوگیری کند، مانع از چرخش دیگ لباسشویی می‌شود. از سایر دلایلی که باعث نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می‌شود می‌توان شل شدن یا خرابی تسمه متحرک را بیان کرد. در این صورت بهتر است برای تعمیر ماشین لباسشویی به تعمیرکار باسابقه و ماهری مراجعه فرمایید.

۴- ایجاد صداهای زیاد از ماشین لباسشویی

صدا لباسشویی، می‌تواند به دلیل وجود مشکل در واشر آن باشد. اگر واشر مشکل داشته باشد، فشار را بر روی دیگ در حال چرخش بالا می‌برد و تکان‌های شدیدی را به وجود می‌آورد. اگر نوع صدای ایجاد شده تیز و سوزاننده باشد، ممکن است به علت خرابی بلبرینگ‌های لباسشویی باشد که به تعویض و یا روانکاری نیاز دارند. همچنین اگر کمک فنرهای ماشین لباسشویی ضعیف شده و یا خراب شده باشند در هنگام چرخش ایجاد سر و صدا می‌کنند. اگر لباسشویی که تازه خریداری و نصب کرده‌اید صدا می‌دهد، بهتر است قبل از هر کاری از تراز بودن آن مطمئن شوید.

آنچه در این بخش گفتیم از رایج‌ترین ایرادهایی است که ممکن است برای انواع ماشین‌های لباسشویی رخ دهد. بهتر است برای تعمیر ماشین لباسشویی با کارشناسان و تعمیرکار‌های مجاز لوازم خانگی تماس بگیرید.

روش‌های نگه‌داری درست از ماشین لباسشویی 

قبل از اینکه به فکر تعمیر ماشین لباسشویی باشیم بهتر است نکاتی را رعایت کنیم که مدت زمان بیشتری عملکرد درستی داشته باشد. پس بهتر است به یک سری نکات را که برای نگه‌داری صحیح از ماشین لباسشویی است توجه شود که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • ماشین لباسشویی را در مکانی قرار دهید که در معرض اشعه آفتاب و یا بارش باران نباشد.
  • لوله تخلیه ماشین لباسشویی را به صورت دوره‌ای بررسی کنید.
  • پس از استفاده از ماشین لباسشویی، با باز کردن درب آن برای مدت زمانی معین، رطوبت داخلی آن را از بین ببرید.
  • اگر می‌خواهید شستشو را با ماشین لباسشویی به صورت متوالی انجام دهید، حتما میان آن‌ها یک ساعت فاصله بیندازید.
  • از تمیز کردن محفظه مربوط به نگه‌داری پودر ماشین لباسشویی به صورت دوره‌ای غافل نشوید.
  • با تنظیم پایه‌های لباسشویی موقعیت آن را تراز کنید تا در محل خود به صورت بی‌حرکت بماند.
  • برای تغییر برنامه ماشین لباسشویی ابتدا آن را خاموش کنید و سپس تنظیمات مورد نظر خود را اعمال نمایید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی را درباره نحوه صحیح نگه‌داری و تعمیر ماشین لباسشویی در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که ماشین لباسشویی شما با مشکل رو به رو شده است و نیاز به تعمیر دارد می توانید برای مشاوره و تعمیر به سایت سورنا سرویس مراجعه کنید. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: عیب یابی لباسشویی ویرپول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *