لیست ارور ها, ماشین لباسشویی, مطالب آموزشی

ارور LE ماشین لباسشویی ال جی

ارور le ماشین لباسشویی ال جی
Rate this post

ارور LE ماشین لباسشویی ال جی

 

ممکن است جزء افرادی باشید که در منزلتان از ماشین لباسشویی ال جی استفاده میکنید و ناگهان در حین کار با ارور LE مواجه شوید. احتمالا در این شرایط کمی دستپاچه شوید و ندانید که مشکل از کجا آب میخورد. در این مطلب قصد داریم به بررسی ارور

LE در ماشین های لباسشویی ال جی بپردازیم. با ما همراه شوید.

 

علت و مفهوم ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

 

ارور LE به این مفهوم می باشد که موتور دستگاه شما قفل شده است. برخی اوقات این اتفاق به دلیل اینکه البسه بارگیری شده در دستگاه سنگین هستند رخ میدهد.

در موارد شدیدتر میتواند بیانگر سوختن موتور، وجود نقص در سنسور و آسیب دیدگی سیم ها و اتصالات باشد. چنانچه علت وجود ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی منزل شما این موارد بود باید برای رفع مشکل از متخصصین این امر کمک بگیرید.

ارور le

نحوه رفع ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی

 

در اولین قدم میتوانیم بارگیری بیش از حد را دلیل وقوع این مشکل بدانیم و نسبت به سبک تر کردن دستگاه اقدام نماییم. در ادامه باید ماشین لباسشویی را ریست کنیم. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

در ابتدا دکمه POWER را در جهت خاموش کردن دستگاه فشار دهید.

سپس ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

هنگامی که برق قطع است باید دکمه START/PAUSE را حداقل 5 ثانیه فشار دهید.

اکنون دستگاه را به برق وصل کرده و روشن نمایید.

 

رایج ترین دلایل ایجاد ارور LE در ماشین های لباسشویی ال جی

 

خرابی روتور ماشین لباسشویی ال جی

چنانچه با مشاهده ارور  LE ماشین لباسشویی ال جی صداهای بلندی نیز به گوشتان میرسد باید اقدام به بررسی روتور دستگاه نمایید.

بررسی روتور نیاز به مهارت در این زمینه دارد و باید توسط متخصصین انجام شو. ت وصیه ما تماس با تکنیسن های ماهر در این زمینه است اما اگر به هر دلیلی خودتان قصد بررسی این قسمت را دارید باید بر طبق مراحل زیر اقدام کنید:

در آغاز باید سیم برق را از دیوار جدا کنید و تغذیه آب دستگاه را قطع نمایید.

دستگاه را به سمت جلو بکشید تا بتوانید به پنل پشتی لباسشویی دسترسی پیدا کنید.اکنون باید اقدام به باز کردن پیچ های پشتی کنید.

در این مرحله باید بست های پانل را آزاد نمایید و سپس پیچی که باعث اتصال روتور به بدنه وان میشود را بردارید.

حال باید موتور را بگیرید و به طور مستقیم از شفت بیرون بکشید.

در این مرحله باید چک کنید که دندانه های روتور از بین رفته اند یا خیر. چنانچه این اتفاق رخ داده بود باید اقدام به تعویض کردن آن ها کنید.

برای اینکه بتوانید روتور را به سادگی پیدا کنید باید از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده نمایید.

خرابی سنسور روتور ماشین لباسشویی ال جی

خرابی سنسور ماشین لباسشویی ال جی

خرابی سنسور روتور میتواند یکی از علت های ایجاد ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی باشد.سنسور روتور یکی از مهم ترین قسمت های این دستگاه محسوب میشود.

این سنسورها به نوعی بر موتور دستگاه نظارت میکنند تا به طور صحیحی عمل کند. در صورت از کار افتادن این سنسورها ارور LE نمایش داده خواهد شد. تست سنسور روتور نیز باید توسط متخصصین در این زمینه انجام شود و تا جایی که میتوانید خودتان برای انجام این کار اقدام نکنید.

خرابی سیم و اتصالات موتور

از دیگر دلایل مشاهده ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی میتوان به خرابی سیم و اتصالات موتور اشاره کرد.بهتر است پیش از انجام هر اقدامی از سالم بودن سیم ها و اتصالات اطمینان حاصل کنید.

لازم به ذکر است که باز کردن موتور ماشین لباسشویی میتواند پروسه خطرناکی باشد چنانچه در این زمینه تخصص کافی ندارید بهتر است از انجام آن خودداری کنید.

استفاده مداوم از دستگاه

چنانچه به طور مداوم و بیش از حد از ماشین لباسشویی استفاده میکنید ممکن است با این خطا مواجه شوید. استفاده بی رویه از دستگاه یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که میتوانید در این زمینه انجام دهید. توصیه میکنیم پس از پایان هر پروسه از شستشو حداقل یک ساعت به دستگاه استراحت بدهید.

داغ شدن بیش از حد موتور

اگر موتور دستگاه بیش از حد داغ شود میتواند خطراتی را ایجاد کند و در نهایت باعث سوختن موتور بشود. علاوه بر این داغ شدن موتور میتواند به بخش های دیگر دستگاه نیز آسیب وارد کند. در ماشین های لباسشویی ال جی فیوز خاصی وجود دارد که مانع از داغ شدن بیش از حد قطعات داخلی دستگاه میشود. در این مواقع ممکن است خطای LE برای کاربر نمایان شود.

استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده

استفاده بیش از حد از مواد شوینده نتایج شستشو را بهتر نمیکند بلکه میتواند به دستگاه آسیب  برساند. با استفاده بیش از اندازه از شوینده ها ممکن است خطای LE در دستگاه شما مشاهده شود.

در صورت مشاهده ارور در ماشین های لباسشویی ال جی میتوانید با مجموعه ما تماس بگیرید تا تعمیرکاران حرفه ای تیم ما در کمترین زمان این مشکل را برای شما حل کنند.

برای استفاده از خدمات تعمیر، نصب و سرویس ماشین لباسشویی توسط سورنا سرویس با ما تماس بگیرید. می توانید ابتدا از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناس ما استفاده کنید و سپس در صورت نیاز برای تعمیر اقدام کنید.

ارور le لباسشویی ال جی

ارور “LE” در لباسشویی‌های ال‌جی نمایانگر یک مشکل مهم است که نیاز به توجه و رفع آن دارد. این ارور معمولاً به مشکلات مرتبط با آب و پمپ لباسشویی اشاره دارد. در ادامه به بررسی این ارور و راه‌حل‌های ممکن برای رفع آن می‌پردازیم.

اگر لباسشویی ال‌جی شما ارور “LE” نمایش دهد، این به معنای این است که موتور الکتریکی اصلی که وظیفه چرخاندن بشقاب و دستگاه دشور را دارد، مشکل دارد. عوامل مختلفی ممکن است این مشکل را ایجاد کنند، از جمله برشکندگی سیم‌های الکتریکی، خرابی در مدارهای الکتریکی، یا مشکلات مکانیکی.

برای رفع این مشکل، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. قطع برق: در ابتدا، لباسشویی را از برق جدا کنید تا از هر گونه خطر الکتریکی جلوگیری شود.
  2. بررسی سیم‌ها: برای اطمینان از اینکه هیچ سیم‌های الکتریکی بریده یا خراب نشده اند، می‌توانید دستگاه را باز کنید و سیم‌ها را بررسی کنید.
  3. چرخاندن دستی: اگر می‌خواهید مشکل را خودتان تشخیص دهید، می‌توانید دستگاه را خاموش کنید و بشقاب را به صورت دستی چرخانده و سعی کنید تا مشکل را تشخیص دهید.
  4. تعمیر تخصصی: اگر نمی‌توانید مشکل را خودتان حل کنید، تعمیر توسط یک تعمیرکار تخصصی الکتریکی ال‌جی را در نظر بگیرید.

ارور “LE” ممکن است به یک مشکل مهم در لباسشویی ال‌جی اشاره دهد که نیاز به تعمیر دارد. برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر، بهتر است این مشکل را در اسرع وقت رفع کنید و در صورت نیاز با تعمیرکار سورنا سرویس تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “ارور LE ماشین لباسشویی ال جی

  1. وفایی گفت:

    سلام ممنون از پاسخ دهی سریعتون مشکل منو تلفنی رفع کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *