مطالب آموزشی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

علت آبگیری نکردن لباسشویی ال جی
Rate this post

  علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

 

ماشین های لباسشویی ال جی دارای محبوبیت زیادی هستند و در منازل بسیاری از آن ها استفاده میشود. با این وجود این لباسشویی ها نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شوند که یکی از آن ها آبگیری نکردن است.

در این مطلب از سورنا سرویس قصد داریم به بررسی دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی بپردازیم. با ما همراه شوید.

 مهم ترین عوامل تاثیر گذار در آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

 

دلایل بسیاری میتوانند در آبگیری نکردن ماشین های لباسشویی ال جی نقش داشته باشند که در ادامه این عوامل را مورد بررسی قرار میدهیم:

 وجود گرفتگی و پیچ خوردگی در شیلنگ ها

یکی از دلایل عدم آبگیری ماشین های لباسشویی ال جی وجود گرفتگی و پیچ خوردگی در شیلنگ ها است. در صورت مشاهده هرگونه پیچ خوردگی در شیلنگ ها بهتر است اقدام به صاف کردن آن نمایید.

چنانچه در حال شستشو هستید و در این حین صدای پمپ را میشنوید و دستگاه آبگیری نمیکند ممکن است در شیلنگ لاستیکی آن مشکلی وجود داشته باشد. برای اینکه گرفتگی شیلنگ را رفع کنید باید از خاموش بودن ماشین لباسشویی مطمئن شوید سپس شیلنگ را جدا کرده و گرفتگی آن را رفع نمایید.

فشار آب نامناسب

کم بودن فشار آب نیز میتواند مانع از آبگیری لباسشویی شود. پیش از هر اقدامی بهتر است از مناسب بودن فشار آب اطمینان حاصل کنید. چنانچه فشار آب کم بود راه حل این مشکل برطرف کردن این کمبود فشار است. استفاده از یک پمپ آب میتواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

مسدود شدن فیلترها و صافی ها

از دیگر دلایل آبگیری نکردن لباسشویی های ال جی میتوان به مسدود شدن فیلترها و صافی ها اشاره کرد. فیلترها ممکن است به  وسیله اجسام کوچک دچار انسداد شوند و در ورودی آب دستگاه مشکل ایجاد کنند. در این مواقع باید فیلتر را به وسیله آب داغ و برس به صورت کامل تمیز نمایید.لازم به ذکر است که باید هر چند وقت یک بار این فیلترها و صافی ها را تمیز کنید.

بررسی سوئیچ درب

چنانچه درب دستگاه به طور کامل بسته نشود نمیتواند فرآیند آبگیری را درست انجام دهد. برای بررسی سالم بودن سوئیچ درب میتوانید از یک مولتی متر کمک بگیرید.

بسته‌ بودن شیر آب

اگر شیرهای آب سرد و گرم به طور همزمان و به صورت کامل باز نباشند میتوانند مانع از آبگیری لباسشویی شوند.باید اطمینان حاصل کنید که این شیرها به صورت کامل باز هستند تا مشکلی در ورودی آب دستگاه ایجاد نگردد.

خراب بودن شیر برقی

اگر فشار آب لازم و ولتاژ مناسب به شیر برقی نرسد فرآیند آبگیری ماشین لباسشویی ال جی به درستی صورت نمیگیرد. شیر ورودی دستگاه را میتوان به وسیله یک مولتی متر بررسی کرد. این پروسه باید در زمان آبگیری انجام شود. به دلیل برخی نکات ایمنی بهتر است انجام این کار را به یک متخصص بسپارید.

خرابی تایمر یا برد الکترونیکی

برد الکترونیکی کمک شایانی به هدایت جریان به شیر ورودی آب میکند. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود جریان به شیر ورودی نمیرسد و دستگاه نمیتواند فرآیند آبگیری را به درستی انجام دهد. برای تست و تعویض این برد باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

خراب شدن سوئیچ فشار

سوئیچ فشار وظیفه کنترل کردن شیر برقی را بر عهده دارد. در صورتی که این قطعه خراب شود دستگاه در زمان مناسب متوقف نمیشود و آبگیری نیز انجام نخواهد شد.

گرفتگی جا پودری

از دیگر دلایل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی گرفتگی جا پودری است. آب ورودی دستگاه پس از عبور از شیر الکتریکی به شکل اسپری وارد جا پودری میگردد. درون جا پودری سوراخ هایی تعبیه شده است که پس از ورود آب به آن و ترکیب شدن با پودر فرآیند شستشو را انجام میدهند. چنانچه این سوراخ ها دچار گرفتگی شوند دستگاه نمیتواند پروسه آبگیری را به طرز صحیحی انجام دهد.

چگونه مشکل آبگیری نکردن لباسشویی ال جی را رفع کنیم؟

 

در قدم اول باید از سالم بودن شیر آب ورودی دستگاه مطمئن شوید. برای این کار باید شیر آب را باز کرده و سطلی را زیر آن بگذارید تا بتوانید خروج آب از شیر را ببینید. چنانچه مشکلی در این فرآیند پیش آمد باید شیر را تعویض کنید.

اکنون نوبت به بررسی شیلنگ ها میرسد در این مرحله نیز باید پیچ خوردگی ها و گرفتگی های شیلنگ ها را رفع کنید. اگر شیلنگ ها سوراخ شده بودند باید آن ها را تعویض نمایید.

برای بررسی عملکرد شیر برقی دستگاه نیز میتوانید به آن جریان مستقیم وصل کنید. چنانچه آب از این قطعه عبور کرد پس مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در برخی مواقع باید صفحه فیلتر را از درون شیر خارج نمایید و چنانچه کثیف شده بود اقدام به تمیز کردن آن کنید. اگر مشکل از برد دستگاه بود باید از افراد متخصص درخواست کمک کنید تا برد دستگاه را تعویض کنند.

چنانچه از ماشین لباسشویی ال جی در منزلتان استفاده میکنید و دستگاه قادر به آبگیری صحیح نمی باشد میتوانید برای حل این مشکل با کارشناسان مجرب سورنا سرویس تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی ال جی

  1. آقایی گفت:

    ارور de برای چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *