تعمیرات, مطالب آموزشی

تعمیر و سرویس جاروبرقی

Rate this post

حتما برای شما هم پیش آمده است که جاروبرقی که دارید خراب شود یا به مشکلی بر بخورد. از این رو در صدد تعمیر آن خواهید بود. چرا که جاروبرقی از مهم ترین و پرکاربردترین وسایل الکترونیکی در منازل و سایر اماکن عمومی و صنعتی به شمار می رود. این مجموعه قصد دارد در این محتوا به بررسی تعمیر و سرویس جاروبرقی بپردازد. اگر می خواهید با شیوه تعمیر و سرویس دهی جاروبرقی آشنا شوید، مطالعه این محتوا را از دست ندهید.

ثبت درخواست تعمیر: تعمیر جارو برقی

بررسی علت روشن نشدن جاروبرقی

یکی از عواملی که می تواند در روشن نشدن جاروبرقی موثر باشد، وجود مشکل در پریز برق است. برای رفع این مشکل بهتر است پیش از استفاده از جاروبرقی از سالم بودن پریز برق مطمئن شوید. اگر سیم رابط برق قطعی داشته باشد، جاروبرقی به هیچ عنوان روشن نخواهد شد.

در جاروبرقی های امروزی ترموستات یا سنسور تعبیه شده است که این قطعات، سنسور دما هستند. اگر موتور داغ شود، سنسور یا ترموستات جاروبرقی را خاموش می کند و تا زمانی که دمای موتور پایین نیاید، روشن نمی شود.

انتهای سیم جاروبرقی به پلاتین هایی متصل شده که سر دیگر آن به موتور وصل شده است. اگر سیم جاروبرقی را تا انتها بکشید باعث روشن نشدن جاروبرقی می شود.

سوختن موتور نیز از عوامل خرابی جاروبرقی به شمار می رود

اگر جاروبرقی شما سیم دار است، لطفا خرطوم آن را بررسی کنید تا سیم آن دچار قطعی نشده باشد.

برد الکترونیکی و اتصالات جاروبرقی را به طور کامل بررسی کنید. زیرا هر گونه خرابی یا قطعی در برد الکترونیکی باعث خاموش شدن جاروبرقی خواهد شد.

ادامه این مطالب اطلاعات بیشتری درباره تعمیر و سرویس جاروبرقی به شما می دهد.

بررسی علت کار نکردن جاروبرقی

عوامل زیر از دلایل کار نکردن جارو برقی به شمار می روند که در راستای تعمیر و سرویس جاروربرقی باید با آن ها آشنا شوید.

  • کثیفی فیلتر ها یکی از دلایل کارنکردن جاروبرقی است.
  • پر بودن کیسه یا مخزن آشغال نیز یکی از دلایل کار نکردن آن است.
  • گرفتگی برس جاروبرقی از دیگر عواملی است که باعث عدم مکش و کار نکردن جاروبرقی به شمار می رود.
  • اگر خرطوم مسدود باشد، موتور قدرت کافی را برای مکش زباله ها نخواهد داشت و علی رغم روشن شدن کار نخواهد کرد.

سایر عوامل موثر در عدم کارکرد جاروبرقی

در این به ارائه توضیحاتی بیشتر درباره علت هایی که باعث روشن نشدن جاروبرقی می شوند، پرداختیم. از این رو می توانید با رعایت و بررسی این موارد نسبت به تعمیر و سرویس جاروبرقی اقدام کنید.

پریز دارای برق نیست

جهت سنجش برق پریز، بهترین روش استفاده از ولت متر اومتر است. رنج را بر روی ۲۵۰ ولت قرار دهید و برق پریز را مورد سنجش و میزان برق آن را بررسی کنید. اگر مشکل از پریز بود، در اولین وهله باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیدو لازم به ذکر است که رفع مشکلات ناشی از پریز برق به تعمیر و سرویس جاروبرقی کمک بزرگی می کند.

دوشاخه جاروبرقی یا سیم رابط خراب است

بدنه جارو را باز و سپس توسط ولت متر، ورود برق را به سیم جمع کن را بررسی کنید. برای این ازمایش باید دوشاخه را وارد پریز کنید؛ چون دستگاه دارای برق است بسیار دقت کنید. البته می توانید همان گونه که در مباحث قبل گفتیم این ازمایش را بدون وصل کردن دستگاه به برق انجام دهید.

برای این کار کافی است تا ورودی های سیم رابط به سیم جمع کن را به یکدیگر متصل کنید و اهم متر را در حالی که رنج روی ار ۱ قرار دارد به دو شاخه متصل کنید.

اگر دوشاخه سیم رابط سالم باشد، عقربه منحرف می شود و عدد صفر را نشان می دهد در این این صورت باید نسبت به بررسی، تعمیر و سرویس جاروبرقی بپردازید.

مشکل از سیم جمع کن است

در اکثر موارد این گونه است که برق وارد سیم جمع کن می شود، ولی بخاطر عدم اتصال شاخک های سیم جمع کن به حلقه های گردان قرقره، فاز یا نول و گاهی هر دو وارد دستگاه نمی شوند و در نتیجه جاروبرقی روشن نمی شود.

جهت رفع این مشکل کافی است شاخک ها را کمی به حالت عمودی نزدیک کرده سپس قرقره را روی آن ها قرار دهید.

در نتیجه این عمل، حلقه های گردان بر شاخک ها فشار وارد کرده و آن ها را به طرف پایین می کشاند.

کلید روشن خاموش خراب است

جاروبرقی را از برق جدا کنید و سپس به وسیله اهم متر کلید را تست نمایید. اگر کلید روشن باشد، عقربه عدد صفر را نشان خواهد داد و در حالت خاموش عقربه بی نهایت را نشان می دهد. در غیر این صورت کلید را عوض کنید.

رله سوخته است

در جارو برقی هایی که مجهز به رله هستند تا مدار رله بسته نشود و کلید قدرت آن متصل نشود، جاروبرقی روشن نمی شود. برای تست رله بهترین روش ان است که سیم های متصل شده به کلیدی روی دسته جاروبرقی را ابتدا به وسیله اهم متر چک کنید. سپس کلید روی دسته و در صورت سالم بودن آن ها خود رله را ازمایش کنید.

جاروبرقی را به برق متصل کنید. سپس با پیچ گوشتی دسته عایق کلید قدرت رله را ببندید. اگر جاروبرقی روشن نشد عیب از رله نیست، اما اگر روشن شد سیم های رابط و یا ساختمان داخلی آن خراب است.

کلام اخر

در این محتوا درباره علت های خرابی، روشن نشدن جاروبرقی، تعمیر و سرویس جاروبرقی توضیح دادیم. اگر جاروبرقی شما کاملا خراب است و نیاز به تعمیر دارد، می توانید به سایت سورنا سرویس با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید از انها درباره تعمیر و سرویس جاروبرقی یا سایر لوازم کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *