تعمیرات, مطالب آموزشی

چه زمانی برای سرویس و تعمیر کولر گازی اقدام کنیم؟

چه زمانی برای سرویس و تعمیر کولر گازی اقدام کنیم؟
Rate this post

سرویس کولرگازی به­طور منظم در سال برای عملکرد مؤثر و کارآمد از آن نیاز است و بی­توجهی کردن به تعمیر و سرویس­دهی کولر گازی نه تنها عملکرد آن را کاهش می­دهد بلکه به­طور پیوسته مصرف انرژی را افزایش می­دهد. بهترین زمان برای سرویس­دهی کولر گازی قبل از تغییرات فصلی است البته باز هم به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. در این محتوا قرار است ابتدا از مشکلات رایجی که برای کولر گازی پیش می­آید و نیاز به سرویس­دهی دارد صحبت کنیم، پس از آن بگوییم که بهترین زمان برای سرویس و تعمیر کولر گازی چه زمانی است؟

در آخر هم از مزیت­های سرویس­دهی در زمان خودش و مقدار هزینه­ای که برای هر سرویس­دهی لازم است نکاتی ارائه می­دهیم، پس با ما همراه باشید.

مشکلات رایج کولر گازی که نیاز به سرویس شدن را می­گویند

مشکلات رایج کولر گازی

مشکلات رایج کولر گازی

اگر کولر گازی شما مشکلاتی مثل باد خنک نمی­زند و یا سیستم گرمایشی آن کار نمی­کند. کولر گازی بدنه­اش برق داشته باشد، آمپر بکشد و خاموش نشود. بوی بدی بدهد، شیر انبساط آن یخ زده باشد و کمپرسور کار نکند و خیلی از موارد این چنینی را دارا باشد همگی این­ها از نیاز به سرویس و تعمیر کولر گازی می­گویند.

گرفتگی و کثیف شدن فیلترها یک مشکل رایج در کولر گازی است که کارایی سیستم را کاهش می­دهد و از جریان هوا نیز می­کاهد به این صورت خاک در داخل دستگاه رسوب می­شود و کارایی سیم پیچ را مختل می­کند. تعویض این فیلترها مصرف انرژی کولر گازی شما را تا پانزده درصد کم می­کند. مخصوصاً اگر در شرایطی قرار دارید که گرد و غبار در آن­جا زیاد است و یا حیوانات خانگی وجود دارند باید به تعویض فیلترها بیش­تر اهمیت دهید.

به مرور زمان، کویل کولر گازی که آلودگی­ها را جمع­آوری می­کند نیز برای کارکرد بهتر باید چک شود و در صورت لزوم تمیز گردد. پره­های آلومینیومی کولر گازی به مرور خم می­شوند و به این صورت از جریان هوا جلوگیری می­کنند که این پره­ها باید تعویض شوند. رطوبت ناشی از کانال­های تخلیه ممکن است سبب تغییر رنگ دیوارها و فرش شود که باید زهکشی میعانات انجام گیرد پس سرویس­دهی کولر گازی برای کارایی بهتر و مصرف انرژی پایین­تر بسیار ضروری است. 

چه زمانی برای سرویس و تعمیر کولر گازی مناسب است؟

کارشناسان مربوطه توصیه می­کنند که حداقل سالی یکی دو بار به ­طور کامل سرویس و تعمیر کولر گازی انجام گیرد. بهترین زمان برای این کار قبل از تغییرات فصلی است به­همین منظور اگر سیستم کولر گازی شما هر دو عملکرد سرمایش و گرمایش را دارد در فصل­های بهار و پاییز بهترین زمان است که به سرویس و تعمیر آن بپردازید تا به خوبی و مطابق با انتظار شما در فصل­های تابستان و زمستان عمل کند.

البته سرویس­ دهی کولر گازی بسته به استفاده شما از آن نیز دارد. به­طور مثال اگر در طول شبانه روز به­صورت یکسره کار کند، به سرویس و تعمیر بیش از یکی دو بار در سال نیاز خواهد داشت. برای این­که از خدمات بی­نظیر سرویس و تعمیر کولر گازی بهره­مند شوید می­توانید به بخش تعمیر کولرگازی مراجعه کنید.

سرویس کولر گازی سبب افزایش بهبود کارایی، طول عمر دستگاه و صرفه­جویی در هزینه­ های برقی می­شود. همچنین تمیز شدن کولر گازی مانع از رشد میکروب­ها، کپک و سایر آلودگی­ها شده و بهبود کیفیت هوای داخلی را باعث می­شود که از مشکلات تنفسی و آلرژی­زا جلوگیری می­کند.

مزایای سرویس ­دهی کولر گازی در زمان خودش

مزایای سرویس ­دهی کولر گازی

مزایای سرویس ­دهی کولر گازی

اگر در زمان مشخص برای سرویس ­دهی کولر گازی خود اقدام کنید از مزایای زیادی برخوردار می­شوید که شامل:

  • کارآمدی بهتر سیستم و بهبود کیفیت هوای آن
  • بازده سیستم شما چه در بخش گرمایشی و چه در بخش سرمایشی بالاتر می­رود.
  • کاهش هزینه­های اضافی به­خصوص در مصرف انرژی
  • کمتر شدن مشکلات و ایرادات احتمالی در کولر گازی

به همین منظور نیاز است که برای برخورداری از این مزایا به­طور معمول دو بار در سال برای سرویس ­دهی و تعمیرات کولر گازی خود اقدام کنید.

میزان هزینه سرویس­ دهی کولر گازی

میزان هزینه سرویس­ دهی کولر گازی

میزان هزینه سرویس­ دهی کولر گازی

عوامل مختلفی بر روی میزان هزینه سرویس ­دهی کولر گازی اثرگذارند. به­ طور مثال اگر فقط کولر گازی نیاز به سرویس ­دهی داشته باشد هزینه زیادی نیاز ندارد اما گاهی اوقات شرایط به­صورتی است که پس از حضور در محیط مورد نظر متوجه می­شوند که کولر گازی نیاز به تعمیر دارد. بایستی قطعاتش تعویض گردند که قاعدتاً هزینه بیش­تری برای سرویس­دهی نیاز است. بعضی از شرایطی که بر روی میزان هزینه سرویس­ دهی کولر گازی تأثیر گذارند در ادامه بیان کردیم:

  • بسته به نوع سرویس­دهی و تعمیر کولر گازی هزینه­ها متفاوتند.
  • یکی از مهم­ترین عوامل تأثیر گذار بر هزینه سرویس­دهی نرخ اتحادیه است که ممکن تغییر کند.
  • هزینه رفت و برگشت ارائه­دهنده خدمات نیز ممکن است بتواند بر روی هزینه تأثیرگذار باشد.
  • بسته به نوع کولر گازی و گاز مربوط به آن، هزینه شارژ متفاوت خواهد بود.

زمان تعمیر کولر گازی

سرویس و تعمیر کولر گازی به­طور منظم باعث بهبود کارآمدی سیستم و کیفیت آن می­شود. اگر به این موضوع اهمیت ندهید می­تواند خرابی دستگاه و همچنین هزینه­های زیادی در برداشته باشد. در این محتوا ابتدا از مشکلات رایج کولر گازی که نیاز به سرویس­دهی را بیان می­کند گفتیم.

سپس گفته شد که بهترین زمان برای سرویس ­دهی کولر گازی قبل از تغییرات فصلی است البته بسته به استفاده از کولر گازی می­تواند بیش از دو بار در سال باشد. در آخر هم از مزیت­های سرویس­دهی کولر گازی در زمان خودش گفتیم و میزان هزینه­ای که باید برای سرویس و تعمیر آن پرداخت شود. امیدوارم که مطالب این محتوا برایتان مفید بوده باشد و از سرویس­دهی کولر گازی خود غافل نشوید.

برای تعمیر کولر گازی کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *