لیست ارور ها, ماشین لباسشویی

لیست ارور ماشین لباسشویی ویرپول

لیست ارور ماشین لباسشویی ویرپول
Rate this post

ماشین ظرفشویی یک جایگزین مناسب برای شستن سنتی ظرف‌هاست که کار را برای خانم‌های خانه‌دار آسان کرده است. اما ممکن است گاهی مواقع همراه با ارور باشد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لیست ارور‌های ماشین ظرفشویی ویرپول و علت‌های آن‌ها صحبت کنیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تا انتها همراه باشید.

لیست ارورهای ماشین‌ ظرفشویی ویرپول

ماشین ظرفشویی امکان دارد گاهی اوقات ارورهای بدهد که در این قسمت از مقاله قصد داریم در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

  • کد خطای F1 ماشین ظرفشویی ویرپول

گاهی مواقع ممکن است شما ارور F1 را بر روی صفحه نمایش ماشین ظرفشویی مشاهده کنید این عامل نشان‌دهنده دمای نامناسب آب داخل دستگاه است. یعنی یا دمای آب بسیار بالا و یا پایین است. در صورت مشاهده چنین خطایی باید دمای آب متعادل سازید. اما اگر دما مناسب بود باید سنسور NTC یا همان سنسور دما را بررسی و در صورت وجود مشکل آن را تعویض کنید.

  • ارور F2 ماشین ظرفشویی ویرپول

این ارور نیز یکی دیگر از ارورهای ماشین ظرفشویی ویرپول به شمار می‌رود. این ارور می‌تواند به صورت دو تا چشم زن در فلش نیز باشد. در صورت مشاهده چنین وضعیتی یعنی آب به داخل دستگاه نشت پیدا کرده است. در این حالت باید آب داخل مخزن را تخلیه کنید و تمام اجزای دستگاه را بررسی تا محل آسیب را شناسایی کنید.

  • کد خطای F3 ماشین ظرفشویی ویرپول

خطای F3 یا سه بار چشمک زن نشان‌دهنده این است که آب دستگاه به آرامی گرم می‌شود. این مشکل به دلیل عوامل مختلفی اتفاق می‌افتد اما مهم‌ترین آن‌ها به دلیل خراب شدن سنسور دما یا المنت‌های حرارتی است که در صورت لزوم باید آن‌ها را تعویض کنید‌. لازم به ذکر است اگر رله pcb دچار آسیب شود سیستم گرمایش نیز اختلال پیدا می‌کند.

  • کد خطای F4 دستگاه ماشین ظرفشویی ویرپول

از دیگر خطاهای موجود، ارور F4 است. این ارور گاهی اوقات با ۴ بار چشمک‌زن نیز نشان داده می‌شود. اگر این خطا را مشاهده کردید یعنی به درستی تخلیه از دستگاه صورت نمی‌گیرد. چند مورد از عواملی منجر به این حالت می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • فیلتر تخلیه دستگاه دچار انسداد شده است و شما باید آن را تخلیه و یا در صورت لزوم فیلتر را تعویض کنید.
  • شلنگ تخلیه دچار انسداد شده است و نیاز است که شما آن را بررسی کنید. اگر ترک داشت باید شلنگ را تعویض کنید.
  • پمپ تخلیه نیز یکی دیگر از قطعاتی است که امکان دارد خراب شده باشد. در چنین حالتی باید به طور کامل بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.
  • از دیگر عوامل فعال شدن ارور F4 کوتاه بودن ارتفاع شلنگ تخلیه است. در این حالت آب نمی‌تواند وارد آن شود.

اگر تمام موارد بالا درست بودند امکان دارد برد خراب شده باشد که باید آن را تعویض کنید.

  • کد خطای F5 دستگاه ضرفشویی ویرپول

این کد خطای یکی از اساسی‌ترین خطای دستگاه ظرفشویی است، زیرا نشان‌دهنده وجود مشکل در موتور به شما می‌رود. به عبارت دیگر یعنی رتور موتور دچار مشکل شده که باید اقدام به تعمیر کرد. اما این کار باید توسط خودمان انجام شود بلکه باید توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای صورت گیرد.

  • خطای F6 دستگاه ظرفشویی ویرپول

این ارور به معنای عدم آبگیری درست است. علت‌های زیادی برای این مشکل وجود دارد اما معمولا وقتی خطای F6 داده می‌شود که فشار آب کم است. همچنین این امکان وجود دارد که شلنگ ورودی دچار مشکل شده باشد. پس حتما آن را نیز بررسی کنید. البته این خطا ممکن است به دلیل مشکل در شیر برقی، آسیب در هیدروستات و برد الکترونیکی نیز ایجاد شود. اگر علت چنین عواملی بودند حتما باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

  • ارور F7 دستگاه ظرفشویی ویرپول

وجود این ارور معمولا دلایل مختلفی دارد اما معمولا این خطا زمانی ایجاد می‌شود که فلومتر دچار مشکل شده است. همچنین باید سوپاپ ورودی و شلنگ هم مورد بررسی قرار بگیرد.

  • ارور F8 دستگاه ظرفشویی ویرپول

این نوع خطا که گاهی به صورت ۸ فلش نیز نمایش داده می‌شود، به این معنی است که آب موجود در دستگاه بیش از حد مجاز است. عوامل تأثیرگذار بر این حالت عبارت‌اند از:

  • استفاده بیش از حد مواد شوینده
  • وجود خرابی هیدروستات
  • انسداد فیلتر تخلیه که باید آن را تعویض کرد
  • کد خطای F9 ماشین ظرفشویی ویرپول

این ارور زمانی نمایش داده می‌شود که آب بدون وقفه داخل دستگاه شود. عمده‌ترین دلیل وجود مشکل در سوپاپ ورودی آب است. اما این امکان نیز وجود دارد که برد الکترونیکی نیز آسیب دیده باشد.

  • ارور F10 ماشین ظرفشویی ویرپول

وجود این خطا یا ۱۰ فلش توسط دستگاه مشخصه‌ای از خرابی سنسور‌های داخل دستگاه است. در چنین شرایطی باید تمام سنسورها مورد بررسی قرار بگیرند.

کلام پایانی

همان‌طور که اشاره کردیم ماشین ظرفشویی ممکن با ارور‌هایی همراه باشد که باید برای رفع آن‌ها از یک تعمیرکار کار باتجربه استفاده کرد. سورنا سرویس یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه است و می‌تواند کمک شایانی به شما عزیزان بکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *