مطالب آموزشی

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی
Rate this post

 علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

 

ممکن است شما نیز در طول کار با ماشین های لباسشویی ال جی با مشکل خاموش شدن ناگهانی آن ها مواجه شده باشید و در مورد دلایل وقوع این مشکل اطلاعات جامعی نداشته باشید.

ما در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی بپردازیم. اگر شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع هستید با ما همراه شوید.

رایج ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

 

خراب شدن تایمر

تایمر قطعه ای است که در مدل های قدیمی تر این ماشین های لباسشویی وجود دارد تا برنامه های مربوط به شستشو با ترتیب درستی انجام شوند.چنانچه این قطعه خراب شود کنترل تمام برنامه های دستگاه به هم میریزد و ممکن است در حین کار به طور ناگهانی خاموش شود.

در برخی مواقع ممکن است توپی تایمر در فرآیند چرخشی خود دچار آسیب شود. غالبا پس از مدتی که از کار کردن این توپی ها میگذرد زائده هایی در بخش های کناری آن ها به وجود می آیند که از عملکرد صحیحشان جلوگیری میکنند. با کمک یک مولتی متر میتوانید از سالم بودن تایمر اطمینان حاصل کنید.

خراب شدن شیر برقی

شیر برقی آب ورودی به سمت دیگ دستگاه را هدایت میکند تا پروسه شستشو آغاز گردد.خراب شدن شیر برقی موجب میشود که ماشین لباسشویی در حین کار متوقف گردد. برای تست کردن این شیر نیز میتوانید از یک مولتی متر استفاده نمایید. در صورتی که مولتی متر جریانی را نشان ندهد به مفهوم خرابی شیر برقی است و باید آن را تعویض کنید.

برای استفاده از خدمات تعمیر، نصب و سرویس ماشین لباسشویی توسط سورنا سرویس با ما تماس بگیرید. می توانید ابتدا از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناس ما استفاده کنید و سپس در صورت نیاز برای تعمیر اقدام کنید.

آسیب دیدگی میکروسوئیچ درب

از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی میتوان به آسیب دیدگی میکروسوئیچ درب اشاره کرد. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود در حین فرآیند شستشو مانع از کار کردن دستگاه خواهد شد و عملیات شستشو متوقف میگردد.

خراب شدن زبانه یا قفل درب

خراب بودن زبانه یا قفل درب نیز میتواند از دیگر علت های خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی باشد. آسیب دیدگی این قطعات باعث میشود که درب لباسشویی به طرز صحیحی بسته نشود. در حین شستشو به یکباره باز گردد. این مسئله موجب میشود که میکروسوئیچ در کمترین زمان فرمان خاموشی را ارسال کند.

وجود نقص در برد کنترل

برد کنترل را به عنوان مغز ماشین لباسشویی میشناسند. این قطعه وظیفه انتقال دادن دستورها به سایر قطعات دستگاه را بر عهده دارد. واضح است که اگر این قطعه دچار مشکل شود برنامه های مربوط به شستشو در حین کار متوقف می شوند. تعمیر برد ماشین لباسشویی یک امر کاملا تخصصی است و برای انجام آن باید از تعمیرکاران مجرب و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

آسیب دیدن دو شاخه برق

ساده ترین علت خاموش شدن ناگهانی لباسشویی های ال جی را میتوان آسیب دیدن دو شاخه های برق دانست. در ابتدا لازم است که از متصل بودن برق اطمینان حاصل کنید. پس از آن اگر دو شاخه خراب شد آن را تعویض نمایید.

خرابی خازن مخصوص پارازیت گیری

طراحی این قطعه برای مواقعی است که برق نوسان دارد. نوسانات جریان برق برای ماشین های لباسشویی بسیار خطرناک است. اگر این قطعه خراب شود احتمال خاموش شدن ناگهانی دستگاه وجود دارد. در این شرایط باید خازن تعویض شود تا مشکل حل گردد.

سوختن فیوز حرارتی

فیوز حرارتی در جهت محافظت از موتور دستگاه به کار میرود و دمای کلی آن را تنظیم میکند. چنانچه این فیوز دچار مشکل شود یا بیشتر از حد توانایی  که دارد مورد استفاده قرار بگیرد باعث داغ شدن موتور میشود. در صورتی که این موضوع ادامه پیدا کند نه تنها فیوز را میسوزاند بلکه ممکن است به قطعات دیگر ماشین لباسشویی نیز آسیب وارد کند. در این مواقع فیوز حرارتی دستگاه را خاموش میکند تا اتفاقاتی از این قبیل رخ ندهد.

سوختن فیوز شیشه‌ای برق

یکی از علت های خاموش شدن یکباره ماشین لباسشویی ال جی میتواند سوختن فیوز شیشه‌ای برق باشد. زمانی که برق نوسان دارد این نوسان میتواند به حدی برسد که برای دستگاه خطراتی را ایجاد کند. همچنین این نوسانات باعث سوختن فیوز شیشه ای نیز میشوند. در نهایت منجر به خاموش شدن ناگهانی لباسشویی نیز خواهند شد.

 

بهترین راه حل در زمان خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

 

حال که با رایج ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی آشنا شدید لازم است بدانید که در هنگام وقوع این مشکل اقدام به دستکاری دستگاه نکنید به دلیل اینکه این کار میتواند صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد سازد.

بهتر است در هنگام رخ دادن این مشکل از یک تکنیسین ماهر در این زمینه در جهت عیب یابی و تعمیر دستگاه کمک بگیرید. چنانچه با این مشکل رو به رو شدید میتوانید روی تکنیسین های مجرب سورنا سرویس حساب باز کنید. تعمیرات ماشین لباسشویی منزلتان را با خیالی آسوده به دستان آن ها بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و ثبت درخواست تعمیرات میتوانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *