ماشین لباسشویی

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی
Rate this post

علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی

 

ممکن است این اتفاق برای شما نیز رخ داده باشد که قصد کار کردن با ماشین لباسشویی ال جی را داشته باشید اما متوجه شوید که دستگاه روشن نمیشود. این مشکل نه تنها در ماشین های لباسشویی ال جی بلکه برای لباسشویی های هر برندی ممکن است رخ دهد. در ادامه با مجموعه سورنا سرویس همراه شوید تا شما را با علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی آشنا کنیم.

 

مهم ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی

کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی ممکن است به دلایل زیادی رخ داده باشد. در ادامه این دلایل را با هم بررسی میکنیم:

نوسانات جریان برق

پیش از انجام هر کاری در وهله اول باید اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی به برق متصل بوده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. در برخی مواقع ممکن است پریزی که دو شاخه را به آن وصل کرده اید دچار نقص شده باشد که این مسئله را به آسانی با کمک یک فازمتر میتوان چک کرد.

در برخی شرایط نیز پارگی و پوسیدگی سیم ها میتواند علت بروز این مشکل باشد.در این صورت باید سیم های آسیب دیده را تعویض نمایید.زمانی که ولتاژ برق ورودی ماشین لباسشویی های این برند از 205 ولت کمتر باشد دستگاه روشن نمیشود. بهترین ولتاژ برای این ماشین لباسشویی ها بین 205 تا 230 ولت است.

عدم قرار دادن صحیح البسه

یکی از دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی این است که البسه را به طرز صحیحی درون آن قرار نداده اید. هرگز ماشین لباسشویی را بیش از ظرفیت آن پر نکنید و زمانی که قصد قرار دادن البسه را در دیگ دستگاه دارید آن ها را به شکل تک تک درون آن قرار دهید.

وجود مشکل در دکمه‌ استارت و سوئیچ

چنانچه  ماشین های لباسشویی ال جی صفحه لمسی روشن نشوند پنل دستگاه باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر دستگاه مورد نظر صفحه لمسی نداشت باید کلید قطع و وصل را توسط یک مولتی متر چک کنید.

خرابی میکروسوئیچ درب

از دیگر علل کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی میتوان به خرابی میکروسوئیچ درب آن  اشاره کرد. در طراحی جدید این دستگاه ها سیستمی وجود دارد که وقتی درب را باز میکنید فعالیت دستگاه نیز متوقف میگردد. متوقف کردن این پروسه بر عهده میکروسوئیچ است. در برخی شرایط خراب بودن همین قطعه میتواند یکی از علت های کارنکردن ماشین لباسشویی ال جی باشد. عدم کارکرد صحیح این قطعه باعث میشود که درب دستگاه چفت نشود و چفت نشدن درب نیز مانع از کار کردن لباسشویی میشود.

تماس با نمایندگی شمال تماس با نمایندگی غرب تماس با نمایندگی جنوب تماس با نمایندگی شرق

خراب شدن ولوم تایمر

در بعضی از لباسشویی های این برند از یک ولوم تایمر در جهت روشن و خاموش کردن آن استفاد میکنند.محل قرار گیری ولوم تایمر روی پنل اصلی است.در برخی مواقع هرز شدن ولوم تایمر نیز میتواند باعث کار نکردن لباسشویی ال جی شود.

خرابی برد اصلی

در بخش جلویی ماشین های لباسشویی ال جی صفحه نمایش کوچکی وجود دارد که باعث میشود دستگاه به درستی عمل کند. با کمک این صفحه نمایش برنامه های شستشو، کدهای خطا و تمامی عملکردهای دستگاه را میتوان کنترل کرد. چنانچه احساس کردید که برخی از دکمه های این صفحه نمایش کار نمی کنند ممکن است برد اصلی دستگاه دچار آسیب دیدگی شده باشد و همین علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی باشد.

عدم ولتاژ کافی در برد کنترل

کنترل عملکرد صحیح بخش های داخلی موتور، پمپ و دیگر اجزاء دستگاه بر عهده برد است. چنانچه برد کنترل قادر نباشد ولتاژ مورد نیاز موتور و سایر بخش ها را  فراهم سازد مانع از کار کردن دستگاه خواهد شد.

عدم عملکرد صحیح موتور

موتور ماشین لباسشویی ال جی وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را بر عهده دارد و باعث به چرخش درآمدن دیگ میشود. هنگامی که دستگاه کار خود را آغاز میکند موتور باید بتواند در دو جهت چرخش داشته باشد. چنانچه موتور به طور صحیحی نتواند کار خود را انجام دهد یا صداهای ناخوشایندی در دستگاه ایجاد گردد میتواند  مانع از کار کردن ماشین لباسشویی و علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی شود.

 

نکات نگهداری از ماشین لباسشویی ال جی

 

در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که به نگهداری صحیح ماشین لباسشویی و کارکرد درست آن کمک شایانی میکنند.

بیش از ظرفیت و حجم دستگاه را بارگیری نکنید.

محفظه داخلی ماشین لباسشویی را بعد از هر بار استفاده با آب داغ بشویید.

محفظه کشویی مواد شوینده را نیز پس از هر بار استفاده تمیز نمایید.

فیلترهای آب دستگاه را در فواصل زمانی مشخص تمیز کنید.

به صورت ماهانه ماشین لباسشویی را جرم گیری و رسوب زدایی کنید.

از مواد شوینده مناسب با مدل دستگاه استفاده نمایید.

شیلنگ های ماشین لباسشویی را به طور مرتب بررسی کنید.

پس از خشک شدن البسه آن ها را از دیگ لباسشویی خارج کنید.

سعی کنید هر 6 ماه یک بار به صورت کلی ماشین لباسشویی ال جی را سرویس کنید.

فضای خارجی ماشین لباسشویی را نیز باید همواره تمیز نگه دارید.

بهتر است درام، درب و واشر دستگاه را به صورت جداگانه تمیز نمایید.

زمانی که فرآیند شستشو به پایان میرسد برای شروع شستشوی بعدی حداقل 30 دقیقه الی 1 ساعت صبر کنید.

برای استفاده از خدمات تعمیر، نصب و سرویس ماشین لباسشویی توسط سورنا سرویس با ما تماس بگیرید. می توانید ابتدا از مشاوره رایگان تلفنی با کارشناس ما استفاده کنید و سپس در صورت نیاز برای تعمیر اقدام کنید.


برای تشخیص دقیق علت کار نکردن ماشین لباسشویی ال جی و حل مشکل آن در کمترین زمان کافیست با ما از طریق شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *