مطالب آموزشی

ماشین لباسشویی تا چه مقدار ظرفیت شستشو دارد؟

ماشین لباسشویی تا چه مقدار ظرفیت شستشو دارد؟
Rate this post

ظرفیت ماشین لباسشویی

امروزه افراد بیشتری به قصد خرید ماشین لباس شویی به مراکز فروش لوازم خانگی مراجعه می کنند. اولین سوالی که بعد از مشاهده ماشین لباسشویی به ذهن خریداران می رسد به این صورت است که، ماشین لباسشویی تا چه مقدار ظرفیت شستشو دارد؟ مقدار ظرفیت لباس های خیس و خشک در این ماشین لباس شویی چقدر است؟ نحوه کار به صورت صحیح با این ماشین لباسشویی چگونه است؟

ظرفیت ماشین های لباس شویی جزو مهم ترین و اصلی ترین فاکتور در انتخاب آن ها به شمار می رود. در حین خرید باید به این فاکتور مهم توجه لازم را داشته باشید. حجم این دستگاه بر اساس اندازه گیری وزن لباس تعیین و مشخص می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که ماشین لباس شویی انتخابی شما، باید دارای ظرفیتی مناسب با شرایط زندگی شما داشته باشد.

اگر چنین باشد دیگر شما هیچ نگرانی در مورد مصرف زیاد آب و برق خود نخواهید داشت. زیرا باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می شود و در مقابل لباس ها روند شست و شویی با کیفیت و مطلوبی را طی خواهند کرد.در صورتی که بیش از حجم دستگاه استفاده کنید ممکن است باعث خرابی شده و باید فورا به فکر سرویس دستگاه ماشین لباسشویی خود باشید.

وزن ماشین لباسشویی و اهمیت آن

قطعا وزن ماشین لباسشویی یکی از مشخصه‌های مهمی است که در انتخاب و خرید این وسیله خانگی مهم می‌شود. وزن ماشین لباسشویی به عنوان یک شاخص از کیفیت و قدرت عملکرد آن مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه، به اهمیت وزن ماشین لباسشویی و عوامل مرتبط با آن پرداخته می‌شود.

وزن ماشین لباسشویی به ویژگی‌های مهمی اشاره می‌کند. معمولاً ماشین‌های لباسشویی با وزن بالاتر دارای ساختاری مستحکم‌تر و کیفیت بالاتر هستند. وزن بالا نشان‌دهنده استفاده از مواد مرغوب و قوی در ساختار داخلی ماشین است که باعث می‌شود دستگاه در برابر لرزش و ترکیدگی مقاومت داشته باشد.

همچنین، وزن ماشین لباسشویی بر خریدار تاثیر می‌گذارد. ماشین‌هایی با وزن بالا معمولاً پایدارتر و کمتر به لرزش در هنگام عملکرد تمایل دارند و این امکان را فراهم می‌کنند که در طول زمان بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

همچنین، وزن ماشین لباسشویی می‌تواند نشان‌دهنده ظرفیت آن نیز باشد. ماشین‌های با وزن بالا معمولاً ظرفیت بزرگتری دارند و این به معنای شستشوی بیشتر لباسها در یک دوره است.

در نهایت، وزن ماشین لباسشویی نکته‌ای مهم برای در نظر گرفتن در خرید و استفاده از این وسیله است. بهتر است قبل از خرید، وزن ماشین لباسشویی مورد نظر خود را با سایر ویژگی‌ها و نیازهای خانواده‌تان در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

میزان ظرفیت ها

ظرفیت ماشین لباس شویی یعنی مقدار مشخصی از لباس هایی که ماشین لباس شویی شما در یک دور کارکرد می تواند به طور کامل و تمیز آن هارا شست و شو بدهد. ماشین لباسشویی تا چه مقدار ظرفیت شستشو دارد؟ امروزه این سوال رایج ترین دغدغه های خریداران ماشین لباس شویی می باشد. اما توجه داشته باشید که برخی نکات مهم و کاربردی درباره ی ظرفیت ماشین های لباس شویی وجود دارند و حتما باید در انتخاب ماشین لباس شویی، نوع سبک زندگی در نظر گرفته شود.

ظرفیت ماشین لباسشویی

ظرفیت ماشین لباسشویی

 سبک زندگی جزو مهم ترین عواملی است که تاثیر مستقیمی را در میزان ظرفیت ماشین لباس شویی اعمال می کند. به عنوان مثال برخی از افراد با در نظر گرفتن تعداد اعضای خانواده ظرفیت ماشین لباس شویی را انتخاب می کنند. همچنین دسته ای دیگر با جمع آوری لباس های چرکین که نیازمند به شست و شوی دارند، ظرفیت ماشین لباس شویی خود را می سنجند.

 انتخاب ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا یا پایین؟

این تصور که هر چقدر ماشین لباس شویی بزرگ تر و گران قیمت تر باشد پس صد در صد عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد، یک عقیده بسیار اشتباه و غیر منطقی است. همان طور که از شکل و ابعاد ماشین لباس شویی بزرگ مشخص است، این نوع از ماشین لباس شویی برای شست و شوی حوله، پتو، لحاف و پرده کاربرد دارد. تنها در این نوع موارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین نسبت به این حجم بزرگ از پارچه و جنسیت ها برنامه ریزی شده است. این نوع از لباس شویی ها دارای چرخه شست و شوی طولانی می باشند. در نتیجه باعث افزایش مصرف آب و برق نیز خواهد شد.

اگر خانواده کوچک و کم جمعیتی دارید بهتر است از ماشین های لباس شویی با ظرفیت پایین تر استفاده کنید. این دسته از لباس شویی ها به دلیل پایین بودن ظرفیت شست و شوی، در ابعاد متوسط و کوچکی تولید می شوند. همچنین باعث کاهش میزان آب مصرفی و برق نیز می شوند.

پیامد های ناشی از افزایش از ظرفیت تعیین شده ماشین لباسشویی

اگر می خواهید لباس هایتان در بهترین حالت شست و شوی و پاکسازی شوند، بهتر است از انباشتن حجم بسیار زیادی از لباس های چرکین به داخل مخزن لباس شویی پرهیز کنید.

زمانی که دیگ مخزن لباس شویی بیش از حد استاندارد باشد و ظرفیت لباس شویی پر شود، عملکرد و فرآیند شست و شوی ماشین لباس شویی دچار اختلال خواهد شد. زیرا حین چرخش حجم بسیار زیادی از لباس های چرکی، در هم پیچیده و قفل خواهند شد. از طرفی لباس ها برای پاکسازی خاک و چرک خود نیازمند مقدار فضایی هستند تا کاملا در محلول آب و مواد شوینده غوطه ور شوند. این در هم پیچیدگی باعث می شود لباس ها به حالت توپی بزرگ در آیند و آب و مواد شوینده به درستی در اجزای لباس نفوذ نکند. در نتیجه فرآیند شست و شوی لباس مفید نباشد و به درستی انجام نشود.

تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی بر اساس لباس های خشک یا خیس؟

ظرفیت ماشین لباس شویی بر اساس مقدار لباس های خشک سنجیده می شود. ظرفیت کیلو گرم در ماشین های لباس شویی به لباس های خشک اختصاص دارد. درست است زمانی که لباس خیس می شود وزن آن حدودا دو برابر بیشتر از حد معمول وزن مطلوب خود افزایش می یابد. اما ماشین لباس شویی این معیار را مطلوب نمی داند و در سنجش ظرفیت خود آن را نمی پذیرد.

لباس های خشک یا خیس؟

لباس های خشک یا خیس؟

کلام آخر

با مطالعه این مطلب با چگونگی تعیین ظرفیت ماشین لباس شویی خود آشنا شدید. با اطلاعات کسب کرده پی بردید که از ماشین لباس شویی خود چگونه استفاده مفید و استانداردی را داشته باشید. همچنین با رعایت این پارامتر های مذکور تجربه یک شست و شوی مطلوبی را خواهید داشت.

اگر در حین استفاده از لباس شویی توجهی به میزان ظرفیت متعین آن ندارید در نهایت دستگاه لباس شویی شما با اختلال و آسیب هایی مواجه خواهد شد. هر زمانی که در فرایند کار ماشین لباس شویی خود متوجه اختلالاتی شده اید، با نمایندگی تعمیرات ماشین های لباسشویی تیم سورنا سرویس سریعا در ارتباط باشید . سورنا سرویس در کنار شماست تا در صورت بروز اختلال و ناهماهنگی  در روند کاری لوازم های خانگی شما به نحو احسن راهنمایی های لازم را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیرکار ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *