مطالب آموزشی

دلایل و 10 روش تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی

دلایل و 10 روش تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی
Rate this post

این که چرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. مثلا ممکن است شلنگ تخلیه گرفتگی داشته یا پمپ خراب شده باشد. شکستگی سوئیچ درب یا تسمه نیز می‌تواند مسبب آن باشد به هر حال، قبل از انجام هرگونه بررسی یا تشخیص، باید آب از ماشین لباسشویی تخلیه شود.همواره باید این مسله را بدانید که اگر تخلیه آب در ماشین لباسشوییتان با مشکل مواجه است می توانید با تعمیرکاران ماشین لباسشویی سورنا سرویس ارتباط بگیرید.

عملکرد تخلیه در ماشین لباسشویی چیست؟

در طول چرخه چرخش آب از وان خارج می‌شود. پمپ واشر آب را از پایین دستگاه به داخل شیلنگ تخلیه می‌برد. شیلنگ تخلیه به بالای دستگاه و سپس به سمت تخلیه پایین می‌آید و وان را قادر می‌سازد پر شود. هنگامی که آب به خم شلنگ می‌رسد، از لوله تخلیه خارج می‌شود.

چگونه بفهمم شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی مسدود شده است یا نه؟

یک راه آسان برای بررسی شفاف بودن شیلنگ تخلیه، دمیدن هوا در آن است. اگر چیزی مانع لوله تخلیه نشود، به احتمال زیاد مشکل در پمپ ماشین لباسشویی است. اگر شیلنگ فرسوده یا به شدت پیچ خورده است، تعویض شلنگ ممکن است توانایی دستگاه برای پمپاژ آب را بهبود بخشد.

بیشتر: خدمات تعمیر ماشین لباسشویی توسط سورنا سرویس

نحوه تخلیه آب از ماشین لباسشویی

نحوه تخلیه آب از ماشین لباسشویی

نحوه تخلیه آب از ماشین لباسشویی

اگر آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود یک راه این است که آن را خالی کنید، اما این می‌تواند یک فرآیند زمان بر و خسته کننده بوده و همچنین خم شدن برای رسیدن به ته وان ممکن است کار سخت و زمان بری باشد. یک راه ساده‌تر این است که اجازه دهید شیلنگ تخلیه و نیروی جاذبه این کار را برای شما انجام دهند. در اینجا برخی از لوازم لازم برای این کار شرح داده شده است:

  • سطل
  • پیچ گوشتی
  • دم باریک
  • اسفنج و حوله
  • گیره

مرحله 1- جدا کردن از برق

واشر را از پریز جدا کنید یا برق را از کلید مدار یا جعبه فیوز قطع کنید. اگرچه اجباری نیست، اما ایده خوبی است که اتصالات آب سرد و گرم را به ماشین لباسشویی بچرخانید تا ایمن شود.

مرحله ۲ – شلنگ تخلیه را در پشت واشر قرار دهید

ابتدا، نگاه کنید که آیا شلنگ خم است یا نه که ممکن است جریان آب را مسدود کند. اگر اینطور است، صاف کردن شیلنگ ممکن است مشکل را برطرف کند. اگر شیلنگ هیچ گونه خمیدگی یا پیچ خوردگی قابل مشاهده‌ای ندارد، آن را از لوله تخلیه جدا کرده و در صورت لزوم با گیره‌ای که به آن متصل است پیچ را باز کنید.

بررسی شلینگ پشت ماشین لباسشویی

بررسی شلینگ پشت ماشین لباسشویی

مطمئن شوید که شلنگ را بالاتر از وان لباسشویی نگه دارید تا زمانی که آماده تخلیه آب شوید.

مرحله ۳ – سطل و شلنگ تخلیه را آماده کنید

سطل را در جای خود قرار دهید و شلنگ را پایین‌تر از وان واشر داخل سطل بیندازید. اگر سطل پر شد، شلنگ را تا بالای وان لباسشویی بالا بیاورید تا بتوانید سطل را خالی کنید و دوباره شروع به پر کردن آن نمایید. اگر آب آزاد جریان نیابد، ممکن است فیلتر مسدود باشد، که قبل از ادامه باید آن را پاک کنید.

مرحله ۴ – تمام گرفتگی‌های شلنگ تخلیه را بررسی کرده و از بین ببرید

هنگامی که آب تخلیه شد، شلنگ را از نظر گرفتگی یا انسداد صابون بررسی کنید. گیره‌ای را که شلنگ را به پایین وان متصل می‌کند شل کنید و داخل آن را بررسی کنید. اگر در محل اتصال شلنگ چیزی مشاهده کردید آن را با انبردست بردارید و شلنگ را دوباره وصل کنید.

مرحله ۵ – گرفتگی‌های عمیق‌تر در زهکشی یا فراتر از آن را بررسی کنید

اگر شلنگ تمیز باشد، ممکن است در لوله تخلیه یا خارج از آن گرفتگی وجود داشته باشد، به این معنی که احتمالاً برای پاک کردن آن باید از مار لوله کش استفاده کنید.

مرحله ۶ – پمپ واشر را بررسی کنید

پمپ واشر را بررسی کنید، ببینید آیا گرفتگی، شکستگی یا نشتی پروانه یا تسمه دارد. برای نموداری از محل پمپ و قطعات دستگاه به دستورالعمل‌های سازنده خود مراجعه کنید. در بیشتر موارد، هنگام کار ماشین لباسشویی متوجه صدای غیرمعمولی خواهید شد که نشان دهنده خرابی پمپ است، یا نشتی نیز ممکن است نشانه آن باشد. اگر پمپ ایراد دارد، باید آن را تعویض کنید یا با یک تکنسین خدمات واجد شرایط تماس بگیرید. اگر خودتان آن را تعویض می‌کنید، حتما همان مدل پمپ را خریداری نمایید.

مرحله ۷ – ماشین لباسشویی را بررسی کنید

برای اینکه ببینید سوئیچ درب کار می‌کند یا خیر، آن را با دست فشار دهید. اگر صدای کلیکی نشنیدید، ممکن است خراب باشد و نیاز به تعویض باشد.

مرحله ۸ – ماشین لباسشویی را برای تسمه‌های خراب بررسی کنید

برای اینکه ببینید آیا تسمه‌های آسیب دیده باعث مشکل تخلیه شما شده است یا خیر، پنل دسترسی را باز کنید و تسمه اصلی و تسمه پمپ را بررسی کنید. برای یافتن این قطعات به نمودار سازنده خود مراجعه کنید.

مرحله ۹ – بررسی کنید که آیا پیکربندی شما دارای دریچه تخلیه ماشین لباسشویی است یا خیر

دریچه تخلیه به هوا اجازه می‌دهد تا از خلاء جلوگیری کند که می‌تواند مانع از تخلیه مناسب آب از دستگاه شود. اگر در اطراف شیلنگ تخلیه، جایی که وارد تخلیه می‌شود، شکافی وجود داشته باشد، ممکن است به دریچه نیاز نداشته باشید. اگر قوانین ساختمانی به یک دریچه نیاز دارند یا اگر واشر شما بیش از چهار فوت از پشته دریچه برای تخلیه مناسب فاصله دارد، باید یک دریچه داشته باشید.

مرحله ۱۰ – در صورت شک، با یک متخصص خدمات برای کمک تماس بگیرید

اگر آب را از ماشین لباسشویی خود تخلیه کرده‌اید و شلنگ، پمپ و سوئیچ درب را بررسی کرده‌اید و هنوز نمی‌توانید مشکل را مشخص کنید، احتمالاً باید برای کمک با یک لوله کش حرفه‌ای یا سرویس کار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *