لیست ارور ها, ماشین لباسشویی, مطالب آموزشی

آشنایی با 7 کد خطای ماشین های لباسشویی

Rate this post

آشنایی با 7 کد خطای ماشین های لباسشویی

پیشرفت در حوزه تکنولوژی باعث تولید انواع محصولات و ماشین های مختلف پیشرفته با کارایی های جدید از جمله ماشین های لباسشویی شده است. ماشین های لباسشویی نسل جدید از صفحات هوشمند و دیجیتالی برخودار هستند که در صورت بروز هرگونه اختلال در کارکرد آن، کد خطایی را به نمایش می گذارند. اگر می خواهید با 7 کد خطای ماشین های لباسشویی آشنا شده و در کوتاه ترین زمان ممکن به رفع خطا در آنها بپردازید، ادامه این محتوا را از دست ندهید.

ماشین لباسشویی از آن جمله ماشین هایی است که وجود هرگونه عیب و نقص در کارکرد آن، بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است. از این رو در ساخت آنها سیستم های تشخیص عیب و چراغ های ال ای دی بکار رفته است تا بتوانید در کوتاه ترین زمان نسبت به خطا و ایرادات ماشین های لباسشویی مطلع شوید. در ادامه با 7 کد خطای ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد.چنانچه در صورتی که نتوانستید مشکل لوازم خانگی خود را رفع کنید می توانید از طریق دسترسی سایت درخواست سرویس ماشین لباسشویی خود را ثبت نمایید.

 

آشنایی به 7 کد خطای ماشین های لباسشویی

آشنایی به 7 کد خطای ماشین های لباسشویی

LF اولین کد خطای ماشین لباس لباسشویی

شرح خطا: طولانی بودن مدت زمان پر شدن آب در مخزن لباسشویی

روش رفع خطا: این خطا زمانی رخ می دهد که سطح آبی که در مخزن ماشین لباسشویی جمع می شود پس از گذشت مدت زمانی طولانی از باز بودن شیر یا شلنگ آب ورودی تغییر نکند. به عبارت ساده تر آب در مخزن ماشین لباسشویی جمع نشود. پیش از هرکاری باید به سوالات مذکور در زیر پاسخ دهید.

آیا شیر آبی که به ماشین لباسشویی متصل است، باز بوده و شلنگ آب متصل به آن، به ماشین لباسشویی وصل بوده و مسدود نیست؟ آیا آب وارد شده به ماشین لباسشویی، وارد مخزن آن می شود؟

اگر جواب این سوالات بلی است، باید به سراخ شلنگ فشار متصل به ماشین لباسشویی رفت و از متصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

( F32 ) LD دومین کد خطای ماشین های لباسشویی

شرح خطا: طولانی بودن مدت زمان تخلیه شدن آب درون مخزن

روش رفع خطا: زمانی این خطا در ماشین های لباسشویی رخ می دهد که پس از روشن شدن پمپ تخلیه، سطح آب موجود در مخزن آن تغییر نکرده و تخلیه نشود. در این زمان چراغ ال دی روشن خواهد شد. بهتر است به پاسخ سوالات مذکور در زیر بپردازید تا از صحت ماشین لباسشویی خود مطلع شوید.

آیا پمپ تخلیه و شلنگ ماشین لباسشویی مسدود است؟

آیا اندازه طول شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی بیشتر 96 اینچ است؟

UL سومین کد خطای ماشین های لباسشویی

شرح خطا: وجود عدم توازن هنگام بارگیری ماشین های لباسشویی

نحوه رفع خطا: چراغ UL زمانی روشن می شود که کنترل موتوری ماشین لباسشویی عدم توازن در بارگیری آن را تشخیص دهد. در این هنگام باید از بار آن کم کنید تا چراغ خاموش شود و خطا رفع شود. در غیر ان صورت احتمال دارد عملکرد و شستشو لباسشویی مختل می شود و موتور آن از کار بیوفتد.

(F71) SD چهارمین کد خطای ماشین های لباسشویی

شرح خطا: وجود کف بیش از حد در ماشین لباسشویی

نحوه رفع خطا: در این حالت چراغ اس دی روشن می شود که نمایانگر زیاد بودن کف در مخزن ماشین لباسشویی است.

اگر در استفاده از پودر شوینده در ماشین های لباسشویی خود افراط کنید، باید بدانید که این کار به مرور زمان باعث از کار افتادن چرخش سبد و بروز مشکل در تخیله مخزن آن خواهد شد.

(F81) LID پنجمین کد خطای ماشین های لباسشویی

شرح خطا: عدم چفت و قفل شدن درب ماشین لباسشویی

روش رفع خطا: چراغ ال آی دی زمانی روشن می شود که درب ماشین لباسشویی به طور کامل چفت نشود. اگر هنوز مخزن ماشین لباسشویی از آب پر نیست، بهتر است آن را خاموش کرده و از چفت بودن آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت باید پیش از شروع مرحله دوم شستشو، ماشین را خاموش کنید و درب آن را به محکم کرده و مراحل شستشو را از سر بگیرید.

PO پنجمین کد خطا در ماشین های لباسشویی

شرح خطا: پمپاژ آب به بیرون از مخزن درصورت باز بودن درب آن

روش رفع خطا: اگر چراغ PO روشن شود، بدون شک باید بدانید که درب ماشین لباسشویی کاملا چفت نیست و آب به بیرون از آن پمپاژ خواهد شد. در این هنگام باید در سریع ترین زمان ممکن درب ماشین لباسشویی را محکم کنید و از چفت بودن درب آن اطمینان حاصل کنید.

 (F80, 82, 84 , 85) DL ششمین کد خطا در ماشین های لباسشویی

شرح خطا: عدم کارکرد درست قفل درب ماشین های لباسشویی

روش رفع خطا: در این حالت چراغ ال دی روشن می شود که دلیل آن عدم چفت شدن کامل درب است. این خطا احتمال دارد در صورت بروز هر یک از موارد مذکور در زیر رخ دهد:

  • وجود مانع در مقابل درب و عدم قفل شدن آن
  • وجود رسوبات و باقی مانده پودرهای شوینده در بروز اختلال در چفت شدن کامل درب ماشین لباسشویی
  • عدم تشخیص باز بودن درب ماشین لباسشویی توسط موتور کنترل آن
  • عدم تشخیص چفت بودن درب ماشین لباسشویی توسط موتور کنترل آن

(F83) DU هفتمین کد خطای ماشین های لباسشویی

شرح خطا: خراب بودن قفل درب ماشین های لباسشویی

نحوه رفع خطا: اگر درب ماشین های لباسشویی خراب شود، چراغ DU روشن خواهد شد. در این حالت چفت درب آن در برابر فشارهای ناشی از رسوبات یا بار زیاد خراب است و درب به طور کامل فیکس نمی شود. اگر چفت آن را تعویض نکنید، بدون شک امکان استفاده و شستشوی لباس در ماشین لباسشویی امکان پذیر نخواهد بود.

درخواست سرویس یا تعمیر

درخواست سرویس یا تعمیر

درخواست سرویس یا تعمیر

در این محتوا مجموعه سورنا سرویس سعی بر آن داشت که شما را با 7 کد خطای ماشین های لباسشویی و نحوه رفع آنها آشنا کند. در صورت بروز هرگونه ایرادی یا نیاز به تعمیر ماشین های لباسشویی خود می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاص کرده و به بهترین نحو مورد راهنمایی قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *