سورنا سرویس
5/5 - (8 امتیاز)
تعمیر ماکروفر در منزل

همین حالا سفارش خود را ثبت کنید:

همین حالا برای تعمیر ماکروفر در منزل اقدام کنید!

تعمیر ماکروفر در منزل

همزمان با پیشرفت جوامع بشری و افزایش مشغله افراد ، نیازمند این هستیم که با به کار گیری وسایل جدید و مدرن کارهای هرروز از جمله پخت و پز و آماده سازی وعده های غذایی را با سرعت بیشتری پیش ببریم. که بعنوان مهمترین و کاربردی ترین آنها می توان به ماکروفرها اشاره کرد. از این رو تعمیر ماکروفر در منزل چالش بزرگی است.

فهرست مطالب

ماکروفرها دستگاه های چند منظوره‌ای هستند که به وسیله مگنترون که داخل آنها به کار می رود کار می‌کنند. برای پخت مواد غذایی، یخ‌زدایی و گرم کردن و گریل غذا به کار می‌روند. لازم است بدانید دستگاه شما چه ماکروفر باشد چه ماکروویو و چه سولاردام ، به وسیله همین مگنترون کار می کند.

در مایکروویو امواجی که  مگنترون ایجاد می‌کنند بعد از برخورد با دیواره‌های فلزی محفظه مایکروفر و انعکاس روی مواد غذلیی داخل دستگاه روی آن متمرکز می شود. با بالا بردن جنبش مولوکول های آب داخل مواد غذایی دمای آن بالا می رود و می پزد و همچنین میکروب زدایی می شوند.

عملکرد ماکروفر ها

ماکروفر ها نیز به وسیله همان مگنترون و همچنین یک المنت کار می‌کنند. علاوه بر پخت مواد غذایی، یخ‌زدایی و گرم کردن امکان گریل کردن غذا نیز را دارند. کاربر این امکان را دارد که از طریق کلیدها و منوی تعبیه شده در این نوع دستگاه انتخاب کند که پخت به چه روشی (اشعه ، المنت ، و یا هردو ) انجام شود. از این رو وجود المنت مزیت بزرگی محسوب میشود و کارایی آن را بالا می برد.

سولاردام نیز نوع دیگری از این دستگاه هاست که فناوری آن توسط کمپانی LG ابداع شده. در واقع ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایشی نوری است. در سولاردام همان سیسم پخت ماکرویو وجود دارد و اضافه شدن المنت های نوری امواج نوری با عمق نفوذ و گرمای بالا تولید میکند. محفظه سولاردام مدور و استوانه ای باعث انعکاس بهتر امواج میشود. علاوه بر المنت ها کف محفظه پخت نیز به سیستم مگاهیتر سرامیک و هالوژنی مجهز است. می تواند عمل پخت ، گرم کردن و گریل را از زیر مواد غذایی نیز انجام دهد.

خرابی ماکروفر ها در تهران

خرابی ماکروفر

با توجه به مطالبی که در بالا به آنها پرداختیم  می دانیم که امروزه به دلیل کارایی بالای این دستگاه ها وجود آنها در هر خانه و حتی محل کار اجتناب ناپذیر بوده. به دلیل استفاده زیاد مستلزم سرویس های دوره ای می باشند .

از آنجا که بسیاری از شما سرویس دوره ای دستگاه ماکروفر خود را نادیده میگیرید پس هر زمان که دستگاه شما دچار خرابی و مشکل شود و یا احساس کنید که کارکرد اولیه خود را از دست داده است  به فکر تعمیر آن خواهید افتاد . مهمترین نکته در تعمیر ماکروفر در منزل این است که آن را به دست افراد تازه کار نسپارید. همچنین خودتان اقدام به باز کردن آن نکنید ، زیرا در قدم عیب یابی دقیق و حرفه ای می تواند کمک بسیاری در جهت برگشت دستگاه حالت اولیه نماید.

تعمیر ماکروویو

خدمات تعمیر ماکروفر در منزل و یا نمایندگی سورنا سرویس

سورنا سرویس این آگاهی را دارد که پیدا کردن تعمیرگاهی که از حسن خدمات و سرعت در خدمترسانی آن اطمینان داشته باشید زمانبر خواهد بود. همچنین حمل ماکروفرها به دلیل وزن بالا شامل هزینه می باشد. از این رو این شرکت با همکاری کادری متخصص و بهره گیری از سالها تجربه ، علاوه بر ارائه خدمات در محل این شرکت خدمت تعمیر ماکروفر در منزل را نیز برای شما فراهم کرده است. فرقی ندارد که شما کجای تهران سکونت داشته باشید. هر جای تهران که باشید با درخواست خدمت تعمیر ماکروفر در منزل میتوانید در کوتاه ترین زمان شاهد عیب یابی و تعمیر ماکروفر در منزل و زیر نظر خودتان باشید.

شما عزیزان در صورت بروز مشکلاتی از جمله کارکرد نامناسب ، عدم کارکرد صفحه لمسی ماکروفر، صدای غیر عادی ، خاموش شدن یا روشن نشدن ماکروفر ، جرغه زدن و یا دود کردن، بوی نامطبوع ، گرم نکردن ، افت کیفیت پخت ، عدم کارکرد منوهای مختلف پخت یا گرم کن یا گریل ، بروز مشکل در صفحه گردان ماکروفر ، مشکلات مربوط به درب ماکروفر و یا فن و سایر مشکلات ، می توانید علاوه بر ارسال ماکروفر به شرکت. تعمیر ماکروفر در منزل خود را  به تکنسین های متخصص و با تجربه سورنا سرویس بسپارید.

سورنا سرویس با شناخت دغدغه مشتریان خود می داند که  تعمیر ماکروفر در منزل خودتان ، این امکان را برای شما فراهم میکند که مشکل دستگاه را برای تکنسین متخصص این امر توضیح بدهید. در زمان عیب یابی و تعمیر و یا سرویس ماکروفر علل بروز خرابی را بشناسید. از توصیه های کارشناس اعزامی این مجموعه ، در راستای عملکرد بهتر ماکروفر بهره مند شوید تا به صورت صحیح و کاربردی تری از دستگاه خود استفاده کرده و از خرابی مجدد آن جلوگیری کنید.

تعمیر فوری ماکروفر در منزل

مزیت استفاده از خدمت تعمیر ماکروفر در منزل

مزیت استفاده از خدمت تعمیر ماکروفر در منزل ، این است که نیازی به حمل دستگاه تا یکی از دفاتر نمایندگی سورنا سرویس نمی باشد. با یک تماس و حضور تکنسین متخصص در محل ، ضمن تعمیر و یا سرویس ماکروفر ، از پشتیبانی دائم سورنا سرویس استفاده می نمایید. همچنین در صورتی که  تعمییر ماکروفر توسط کارشناس اعزامی این شرکت انجام گردد. مطابق سایر خدمات  و شیوه نامه و رسالت سورنا سرویس، از گارانتی شش ماهه این شرکت بهره مند می گردید. این امکان برای مشتریان محترم این شرکت فراهم است که در صورت انصراف  از ارائه خدمت تعمیر ماکروفر در منزل ، ضمن تماس با شرکت تنها با پرداخت  هزینه ایاب و ذهاب تکنسین اعزامی ، سرویس تعمیر ماکروفر در منزل را لغو نمایید.

بیشتر بخوانید: خرابی و از کار افتادن ماکروفر و بهترین راه حل

شیوه درخواست و یا لغو سرویس تعمیر ماکروفر در منزل

در صورت نیاز به حضور تکنیسن جهت تعمیر ماکروفر در منزل لازم است با یکی از نمایندگی های سورنا سرویس تماس بگیرید. یا اینکه از طریق فرم درخواست خدمات با ما در ارتباط باشید. پس از حضور تکنسین ، پایان کار و تایید خدمت فاکتور مربوطه تقدیم خواهد شد. شما می توانید هزینه مندرج در فاکتور را به شماره حساب شرکت واریز نمایید.

تعمیر المنت ماکروفر در منزل فوری

المنت یکی از بخش های مهم ماکروفر است که خرابی آن میتواند عملکرد دستگاه را مختل کند. وظیفه المنت گرم کردن هوای داخل ماکروفر می باشد. زمانی که المنت گرم میشود گرمای آن به اطراف ساطع شده و باعث گرم شدن داخل ماکروفر میگردد.این قطعه حساسیت زیادی به انرژی الکتریکی دارد و بلا فاصله بعد از اینکه این انرژی جریان پیدا میکند گرم خواهد شد.

روشن نشدن المنت ماکروفر به دلایل زیر میتواند رخ داده باشد:

در سیستم الکتریکی مشکلی ایجاد شده است و انتقال برق به دستگاه انجام نمیشود.

سیم اتصال المنت دچار قطعی شده است و نیروی الکتریکی به سمت آن جریان پیدا نمیکند.

المنت به صورت کامل خراب شده و باید اقدام به تعویض آن نمایید.

برای تعویض یا تعمیر این قطعه میتوانید از خدمات سورنا سرویس در زمینه  تعمیر ماکروفر در منزل استفاده کنید.

تعمیر المنت ماکروفر در منزل

تماس با سورنا سرویس برای تعمیر ماکروفر در منزل

مجموعه سورنا سرویس سال ها است که در زمینه تعمیرات انواع لوازم خانگی فعالیت میکند. یکی از خدمات ارائه شده در این مجموعه تعمیر ماکروفر در منزل است.

این خدمات توسط تیم سورنا سرویس در نقاط مختلف تهران انجام میشود و به محض ثبت درخواست،  تعمیرکاران متخصص در زمینه تعمیر ماکروفر در منزل به محل شما اعزام شده و تمامی فرآیند تعمیرات در حضور شما انجام میشود.

رفع مشکل خاموش شدن ماکروفر

چرا ماکروفر خاموش میشود؟

معیوب شدن میکرو سوئیچ ماکروفر

ماکروفر دارای چند میکروسوئیچ است که بسته به نوع دستگاه مدل های آن ها متفاوت می باشند. چنانچه هر کدام از این میکروسوئیچ ها خراب شوند پیامی به برد الکترونیکی دستگاه صادر میشود که درب دستگاه باز است و این پیام موجب میشود که برد، ماکروفر را خاموش کند.

خرابی ترموستات ماکروفر

ترموستات بخشی از ماکروفر است که دمای آن را به صورت مرتب بررسی میکند.اگر این دما از حالت متعادل خارج گردد دستگاه خاموش میشود. چنانچه ترموستات به هر دلیلی خراب شود دیگر قادر به کنترل دمای ماکروفر نخواهد بود و در نتیجه زمانی که دما افزایش پیدا میکند جریان برق دستگاه قطع میگردد.

استفاده طولانی مدت از ماکروفر

استفاده طولانی مدت و نادرست از ماکروفر نیز یکی از مهم ترین دلایل خاموش شدن آن است. تا جایی که امکان دارد از این دستگاه به طور مکرر و در مدت زمان های طولانی استفاده نکنید تا فشار زیادی به قطعات داخلی آن وارد نگردد.

مسدود شدن هواکش ماکروفر

زمانی که شما ظرف غذا را داخل ماکروفر میگذارید و اقدام به روشن کردن آن میکنید با کمک  عملکرد گنترون دستگاه انعکاس گرما به غذا انجام میشود و غذای شما گرم خواهد شد. این گرما نباید در دستگاه حبس شود به همین دلیل در ماکروفرها هواکش هایی تعبیه شده است که با روشن کرن دستگاه گرمای تولید شده را به بیرون انتقال میدهند. این قطعه در اثر استفاده نادرست یا گذشت زمان میتواند دچار آسیب دیدگی شود.

چنانچه دستگاه شما در حین کار خاموش میشود میتوانید با بهره گیری از خدمات تعمیر ماکروفر در منزل سورنا سرویس در کمترین زمان اقدام به حل آن کنید.

همین حالا برای تعمیر ماکروفر در منزل اقدام کنید!

دلایل جرقه زدن ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر میتواند به دلایل زیادی رخ داده باشد که در ادامه مهم ترین آن ها را بررسی میکنیم:

وجود قطعات فلزی داخل ماکروفر

وجود قطعات فلزی میتواند یکی از علل جرقه زدن ماکروفر باشد حتی اگر این قطعات کوچک باشند. برای بررسی این موضوع کافیست دستگاه را خاموش کرده و درب آن را باز نمایید سپس داخل دستگاه را چک کنید.

آسیب دیدگی پایه فلزی درون ماکروفر

عموما بیشتر ماکروفرها دارای یک پایه فلزی هستند که برای ایجاد طبقات مورد استفاده قرار میگیرد. این پایه ممکن است با گذشت زمان دچار فرسایش شود. برای چک کردن این بخش باید پایه فلزی را بیرون آورده و آن را بررسی نمایید.

 خرابی کاور انتشار امواج ماکروفر

روی دیواره داخلی این دستگاه یک پوشش مستطیلی وجود دارد که آن را با نام کاور انتشار امواج میشناسند. وظیفه این کاور هدایت انرژی گرمایی به بخش مرکزی ماکروفر می باشد که باعث تمرکز گرما روی قسمتی که ظرف غذا قرار گرفته میشود.

 سوختگی قطعه دیود ماکروفر

ایجاد ولتاژ بالا در ماکروفر بر عهده این قطعه است.از این ولتاژ در جهت منتقل کردن گرما قطعه مگنترون برای پخت ‌و پز غذا بهره میبرند. سوختگی دیود یکی از مهم ترین دلایل جرقه زدن ماکروفر به شمار میرود.

 قطره های روغن یا سایر مایعات و تکه های غذا داخل ماکروفر

تجمع روغن و مایعات دیگر و خرده های مواد غذایی میتوانند  از دلایل جرقه زدن ماکروفر باشند. برای جلوگیری از بروز این مسئله پس از اتمام کار با دستگاه محفظه داخلی آن را به طور کامل تمیز کنید.

برای رفع مشکل جرقه زدن ماکروفر کافیست با مجموعه سورنا سرویس تماس بگیرید و از خدمات تعمیر ماکروفر در منزل این مجموعه بهره مند شوید.

متدوال ترین نشانه های خرابی ماکروفر

 

خراب شدن ماکروفر دارای نشانه های بسیاری است که در ادامه متدوال ترین آن ها را بیان میکنیم:

 

گرم نکردن غذا

نچرخیدن ظرف داخل ماکروفر

کار نکردن گریل ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر

روشن نشدن ماکروفر

کار نکردن کلیدهای پنل ماکروفر

عدم کارکرد لامپ ماکروفر

 

ارور های ماکروفر

 

هزینه تعمیر ماکروفر در منزل

 

به صورت کلی نمیتوان برای هزینه تعمیر ماکروفر در منزل عدد ثابتی را در نظر گرفت به دلیل اینکه خرابی آن میتواند به علت های زیادی رخ داده باشد. در ابتدا باید دستگاه مورد نظر عیب یابی شده و پس از آن هزینه های مربوط به تعمیر آن محاسبه شود.

در برخی مواقع ماکروفر نیاز به تعویض قطعه دارد و قطعات آن نیز دارای قیمت های مختلفی هستند. قیمت قطعه مورد نظر در هزینه نهایی تعمیرات ماکروفر تاثیر بسیاری دارد.

برای اطلاع از تعرفه تعمیر ماکروفر در منزل و دریافت راهنمایی بیشتر در این خصوص میتوانید با کارشناسان ما از طریق شماره های درج شده در سایت ارتباط برقرار کنید

سوالات متداول

بله تمام خدمات سورنا سرویس شامل ضمانت ۶ ماهه می باشند.

تمامی هزینه ها در سورنا سرویس براساس نرخ تعیین شده توسط اتحادیه حساب می شود و بستگی به محل زندگی شما و قطعات تعویضی دارد و قیمت دقیقی نمی توان گفت.

پس از اتمام تعمیر و تست نهایی برگه فاکتور به همراه گارانتی توسط تکنسین به شما تحویل داده می شود و می توانید هزینه را به حساب شرکت واریز نمایید.

بله تمام خدمات ما از جمله تعویض قطعات شامل گارانتی ۶ ماهه می باشند که در صورت خرابی مجدد برای شما رایگان تعمیر می شوند.

 در صورتی که تکنسین در منزل شما حضور داشته باشد تنها کافی است هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت کنید در غیر این صورت می توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست خود را کنسل کنید.

5 دیدگاه در “تعمیر ماکروفر در منزل

  1. اکبر گفت:

    خیلی عالیه

  2. بهناز گفت:

    سلام من ماکروفرم گاهی وسط گرم کردن جرقه میزنه دلیلش چیه؟

    1. ohadi گفت:

      سلام ، دلیلش میتونه جنس ظرفهاتون باشه دقت کنید که ظروف از جنس فلزی نباشند در غیر این صورت مدار ماکروفرتون ممکنه دچار مشکل شده باشه که تکنسین باید بررسی کنه.

  3. یلدا گفت:

    خیلی ممنون بسیار کمک کننده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *