لیست ارور یخچال, مطالب آموزشی

عیب یابی یخچال ساید بای ساید و نحوه برطرف کردن آن ها

نحوه عیب یابی یخچال ساید بای ساید
Rate this post

امروزه یخچال های ساید بای ساید دارای مصرف بسیاری زیادی هستند. می توان گفت که این یخچال ها اولین گزینه افرادی اند که قصد خرید یخچال های مناسب و به صرفه را دارند.

هر وسیله سرمایشی و گرمایشی از معایب و مزایایی برخوردار می باشد. شما باید در رابطه با این معایب و مزایا اطلاعات کاملی را داشته باشید.

افرادی که از یخچال ساید بای ساید در خانه ها و محیط های دیگر استفاده می کنند. قصد دارند در صورت بروز مشکلاتی در این نوع یخچال ها بتوانند عیب یابی را انجام دهند. متوجه شوند که مشکل از کدام بخش این یخچال ها می باشد. می توانند تا انتهای این مقاله با ما همراه باشند تا در آخر مقاله بتوانید از طریق روش های مذکور به عیوب متداول یخچال خود پی ببرید.

در این مقاله سعی کردیم که به رایج ترین معایبی که در یخچال های ساید بای ساید رخ می دهد اشاره شود.

نحوه برطرف کردن عیوب یخچال ها

قطعا تعمیر و عیب یابی یخچال ساید بای ساید یک فعالیت تخصصی و فنی می باشد و باید به دست افراد مشغول در این حوزه انجام شود.

اما شما با اطلاعاتی که در زیر مشاهده و بررسی می کنید می توانید بفهمید که کدام از قطعه یا بخش یخچال دچار مشکل و عیب است و در سریع ترین زمان اقدام به تعمیر و عیب یابی این یخچال ها کنید.

مراحل عیب یابی یخچال ساید بای ساید

مراحل عیب یابی یخچال ساید بای ساید

1-داغ شدن کمپرسور یخچال فریزر

تشخیص دادن در سریع ترین زمان داغ شدن کمپرسور یخچال فریزر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. می توان از دلایل رخ دادن این عیب به خرابی یا نقص فن خنک کننده، کمپرسور یا کندانسور اشاره کرد.

البته داغ شدن موتور یک امر طبیعی است و با توجه به میزان فعالیتی که این یخچال ها دارند نباید زیاد نگران بود. البته در صورت بروز این امر یعنی داغ شدن موتور یخچال ساید بای ساید، باید بررسی را انجام دهید. از خسارت ها و آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

در صورت بی توجهی به داغ شدن متداول موتور یخچال، هزینه های گزاف و سنگینی را باید بابت تعمیر یخچال فریزر و تعویض قطعاتی مانند موتور یا کمپرسور پرداخت کنید.

2-برفک زدن یخچال فریزر

یکی از موارد و عواملی که مانع عملکرد بخش فریزر یخچال می شود و در واقع در عملکرد یخچال اختلال ایجاد می کند، یخ زدن و برفک زدن فریزر یخچال می باشد.

از مهم ترین عوامل برفک زدن فریزر ورود هوای مرطوب و گرم محیط به داخل یخچال است. گرما و رطوبت با برخورد موجب می شوند که برفک در یخچال شما ایجاد شود.

برای عیب یابی یخچال فریزر و رفع آن باید به مکان برفک‌ها توجه کنید. اگر برفک در اطراف درب باشد باید بدانید که واشر درب خراب است یا درب به درستی چفت نمی‌شود. در این صورت باید واشر را تعویض کنید و یا مشکل درب را برطرف کنید.

در صورتی که برفک ها را در تمام بخش های یخچال مشاهده می کنید می تواند دلیلی مانند پایین بودن دمای یخچال داشته باشد.

3-ایجاد صدای زیاد توسط یخچال فریزر

در برخی موارد دیدیم که یخچال فریزر از خود صدای غیر طبیعی و نامناسبی تولید می کند.

ایجاد صدای غیرطبیعی از فریزر می تواند دلایل مختلفی می باشد که به بررسی کلی و مفید نیاز دارد. اما در زیر شما می توانید به صورت جزئی از دلایل این عیب آگاه شوید.

یکی از دلایلی که می تواند موجب ایجاد صدای غیر طبیعی توسط یخچال فریزر شما می شود، برخورد پره‌های فن اواپراتور با برفک ها باشد و یا می تواند دلیلی دیگری نیز مانند کثیفی فن ها داشته باشد.

البته این مشکل می تواند مربوط به موتور یخچال نیز باشد و در صورت رخ دادن این اتفاق برای شما باید با همکاری متخصصان و افراد مشغول در حوزه تعمیر یخچال ساید بای ساید، موتور یخچال را نیز بررسی کنید.

موتور یخچال در اثر فرسودگی و یا روغن کاری نشدن در طولانی مدت می‌تواند صدای زیادی از خود تولید کند که راه حل برطرف کردن آن سرویس یخچال فریزر می‌باشد.

در واقع موتور یخچال بر اثر کارکرد بلند مدت (فرسودگی) و یا سرویس و روغن کاری نشدن در دراز مدت می تواند از خود صدای غیر طبیعی و بلندی را تولید کند که  راه حل این مشکل سرویس و بررسی یخچال می باشد.

4-بوی بد فریزر یخچال ساید بای ساید

"<yoastmark

در برخی موارد ممکن است که مشاهده کرده باشید که بخش فریزر یخچال ساید بای ساید از خود بوی نامطبوعی تولید می کند.

علت انتشار بوی نامطبوع توسط یخچال فریزر می تواند وجود غذاها و مواد غذایی‌ فاسد در این قسمت باشد.

زمانی که با این صحنه رو به رو شدید برای برطرف کردن این مشکل کافی است که یخچال را به صورت کلی تمیز کنید.

بعد از شست و شوی کامل یخچال، جوش شیرین را درون یک ظرف درب باز درون یخچال بگذارید. پس از سه ماه آن را تعویض کنید.

شما برای به وجود نیامدن این مشکل و پخش بوی نامطبوع، باید مواد غذایی و تمام مواردی که در فریزر خود قرار می دهید به صورتی بستهبندی کنید. طوری که هیچ روزنه ای وجود نداشته باشد.

5-کار نکردن آب سرد کن و یخ ساز

یکی از ایرادات رایج که در یخچال های ساید بای ساید به وجود می آید همین موضوع است که ممکن است در برخ مواقع آب سرد کن و یخ ساز یخچال ساید بای ساید کار نمی کند.

در صورتی که این اتفاق افتاد شما باید ابتدا شیر اب اتصالی را چک کنید. اگر شیلنگ قطع بود آن را وصل کنید.

در برخی موارد لوله آب متصل به یخ ساز و آب سرد کن مسدود است که باید آن را باز کنید.

6-تفاوت دمای تنظیمی با دمای واقعی

یکی از مواردی که ممکن است به صورت رایج در یخچال های ساید بای ساید و سایر یخچال ها رخ دهد، تفاوت دمای تنظیمی با دمای حقیقی می باشد.

البته در صورت دیدن چنین وضعیتی نباید نگران بود و باید دانست که علت این مشکل، باز بودن درب یخچال به صورت طولانی مدت است. وجود غذای گرم داخل یخچال و راه اندازی یخچال به تازگی می باشد.

6- چشمک یخچال ساید بای ساید

برای عیب یابی دلایل خرابی و چشمک زدن یخچال ساید بای ساید می توانید اطلاعات کافی را در زیر کسب کنید.

علت چشمک زدن یخچال معمولا در اثر تغییر دما در صورت راه اندازی برای اولین بار و یا ریست کردن یخچال ساید بای ساید می باشد. می توان گفت که معمولا در چنین شرایطی یخچال شروع به چشمک زدن می کند.

7-هنگام باز ماندن درب صدای هشدار نمی آید.

علت شنیده نشدن صدای آلارم درب یخچال

علت شنیده نشدن صدای آلارم درب یخچال

اگر درب یخچال بیش از 1 دقیقه باز بماند ولی صدای آلارم یا هشدار را نشنوید. احتمالا بخش Buzzer یا زنگ دستگاه دچار خرابی و آسیب است.

در این مورد شما برای برطرف کردن این مشکل کافی است که صفحه نمایشگر یا پنل را بررسی و مشاهده کنید. آیا تنظیمات مربوط به آلارم فعال است یا خیر!

Alarm یا هشدار یخچال ساید بای ساید برای جلوگیری از زیاد باز ماندن درب و خروج هوای سرد داخل یخچال به بیرون است.

8-کار نکردن دکمه های روی صفحه نمایشگر

یکی از دلایل کار نکردن دکمه های روی صفحه نمایشگر، می توان فعال بودن قفل کودک باشد. پس از ابتدا باید بررسی کنید که این بخش فعال است یا غیرفعال.

اگر قفل کودک Child Lock غیر فعال بود، باید به بررسی کانکتورها بپردازیم.

برای حل این مشکل ، کانکتور یا سوکت صفحه نمایشگر و صفحه اصلی را یک بار جدا کرده و مجددا وصل کنید. اگر بعد از وصل، دکمه ها هنوز هم غیر فعال هستند باید برد الکترونیکی صفحه نمایشگر یا دیسپلی تعمیر یا تعویض شود.

در صورتی که همچنان دکمه ها همچنان مقاومت کردند و غیر فعال هستند باید سیم کشی مربوط به درب کابین و برد اصلی بررسی شود. اگر قطعی یا اتصالی در کار نبود باید صفحه اصلی بررسی و در صورت لزوم تعویض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *