مطالب آموزشی

رفع بوی بد یخچال

بوی بد یخچال
Rate this post

مقدمه

بوی بد یخچال، یکی از آن مشکلات شایعی ست که اگر برایتان پیش بیاید می‌خواهید هر چه سریع‌تر درصدد رفع آن برآیید. بوی بد یخچال ال جی، سامسونگ، امرسان، دوو ، امرسان و … می‌تواند ناشی از موارد مختلفی باشد، اما ما انجام مراحلی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در 90% مواقع جواب می‌دهند. در این مطلب با سورنا سرویس همراه باشید تا بتوانید طی 8 مرحله، بوی بد یخچال را ریشه‌کن کنید. قبل از بیان آن مراحل، مواردی را بررسی می‌کنیم که می‌توانند علت بوی بد یخچال شما باشند. سعی کنید آنها را رفع و یا از این قبیل اتفاق ها پیشگیری کنید.

علت بوی بد یخچال چیست؟

بوی بد یخچال شما می تواند به یکی از 8 دلیل رایجی که علت بوی بد یخچال هستند، مربوط باشد که عبارتند از:
1. قرار دادن موادی مانند میوه‌ها و سبزیجات، بدون شستشو و پاک‌سازی درون یخچال
2. قرار دادن مواد غذایی بدون ظرف دردار درون یخچال
3. پر کردن بیش از حد یخچال
4. تمیز نکردن یخچال برای مدت طولانی
5. تجمع آب در سینی تخلیه یخچال
6. فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال
7. ریختگی مواد غذایی درون یخچال
8. استفاده نکردن از یخچال بیش از 72 ساعت

برخی از این 8 مورد دلیل بوی بد داخل یخچال اند و برخی دیگر علت بوی بد پشت یخچال می باشند. مورد 4 و 5 یعنی تمیز نکردن یخچال و تجمع آب در سینی تخلیه، از جمله مواردی هستند که علت بوی بد پشت یخچال به حساب آیند.

سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال چیست؟

مرجله اول :

چک کردن دمای یخچال
یکی از دلایلی که ممکن است علت بوی بد یخچال باشد، دمای نادرست آن است. به دفترچه راهنمای یخچال‌تان مراجعه کنید یا مدل آن را سرچ کنید تا نحوه تنظیم دما و دمای مناسب یخچال را بیابید. به طور کلی دمای درون یخچال باید 37-35 درجه فارنهایت (2-3 درجه سانتی‌گراد) باشد. اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید باید دمای یخچال را کمی متفاوت تنظیم کنید.

مرحله دوم :

خالی کردن یخچال
حتما یخچال را از برق بکشید و سپس تمامی موادی که درون آن هستند را خارج کنید (برخی از مدل‌های جدیدتر دارای دکمه OFF هستند، می‌توانید از آن هم استفاده کنید). در 90% مواقع علت بو گرفتن یخچال به دلیل فاسد شدن میوه و یا نوعی خوراکیست که در گوشه کنار یخچال و دور از چشم شما پنهان شده است. فکر خوبیست که هر از چند گاهی تمامی وسایل داخل یخچال را بیرون بزارید و آنها را چک کنید.

مرحله سوم :

تمیز کردن طبقات و کشوهای یخچال

حالا که یخچالتان خالی شده است، طبقات و کشوهای آن را بیرون بیاورید و با کف و آب بشویید. برای تمیزی بهتر می‌توانید از محلول آب و جوش شیرین به همراه کمی سرکه استفاده کنید.

مرحله چهارم :

تمیز کردن فضای داخلی یخچال
قبل از قرار دادن کشوها و طبقات سر جایشان، یک اسفنج را به کف و جوش شیرین و آب گرم آغشته کنید و تمامی قسمت‌های داخل یخچال از جمله درون درب یخچال را کاملا تمیز کنید. درب یخچال از آن قسمت‌های مهم است که باید تمیز کردنش را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید: علت صدای یخچال کلور

مرحله پنجم :

تمیز کردن سینی یخچال
اکثر یخچال‌ها در زیر خود دارای یک سینی تخلیه هستند، با احتیاط یخچال را جلو بکشید، در پشت آن این سینی را از زیر یخچال بیرون بکشید و محتویات آن را خالی کنید. سپس با همان اسفنج آغشته به جوش شیرین و آب گرم، سینی تخلیه یخچال را کاملا تمیز کنید. بعد از اینکه کاملا آن را تمیز کردید با احتیاط سر جایش قرار دهید. اگر هم یخچال‌تان از مدل‌هایی است که فاقد سینی تخلیه است، این مرحله را نادیده بگیرید. علت بوی بد موتور یخچال و پشت یخچال به گرد و خاک و کثیفی سینی و موتور یخچال مربوط است. پس تمیز کردن آن را جدی بگیرید.

مرحله ششم :

قرار گیری مواد بوگیر در یخچال

بعد از اینکه کشوها و طبقات یخچال را خشک کردید و از بوی نداشتن شان مطمئن شدید، آنها را دوباره در یخچال قرار دهید. حالا برای محکم کاری، در یک بشقاب یا کاسه جوش شیرین یا وانیل بریزید و بدون بستن درب، آن را در یخچال قرار دهید تا مانند بوگیر عمل کند. همچنین اگر طبقات یخچال یا درون درب آن هنوز بوی ناخوشایندی می‌دهند، از دانه‌های قهوه استفاده کنید. یکی از سریع ترین راه های از بین بردن بوی بد یخچال استفاده از این مواد در داخل یخچال است. بدون هیچ ظرفی، دانه‌های قهوه را روی طبقات و درون درب بریزید. قهوه در این زمینه بسیار عالی عمل می‌کند. بگذارید جوش شیرین یا دانه‌های قهوه به مدت 1 الی 3 روز در یخچال بمانند.

مرحله هفتم :

بررسی مواد غذایی
همانطور که گفتیم علت عطر بد یخچال شما می‌تواند اصلا از خود یخچال نباشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تمامی مواد غذایی را قبل از بازگرداندن به داخل یخچال بررسی کنید. آنهایی که تاریخ انقضایشان گذشته دور بیاندازید، مطمئن شوید ظرف‌هایشان تمیز هستند و در کل اینکه هر کدام را از لحاظ بو، فاسد شدن و تمیزی چک کنید و بعد در یخچال قرار دهید.

مرحله آخر :

اگر با از بین بردن تمام دلایل بوی بد یخچال و تمیز کردن آن مطابق این مراحل، هنوز هم عطر بدی از یخچال حس می‌کنید با سورنا سرویس تماس بگیرید یا ثبت سفارش آنلاین داخل دایرکت پیج اینستاگرام یا وبسایت داخل کپشن انجام دهید تا تعمیرکار حرفه‌ای یخچال در سریع‌ترین زمان به محلتان اعزام شود و مشکلتان را کاملا رفع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *