سورنا سرویس
Rate this post

تعمیر برد یخچال فریزر در تهران

امروزه با پیشرفت های زیادی که در زمینه تولید لوازم خانگی حاصل شده تغییرات زیادی در ساختار آن ها پدید آمده است. یخچال فریزرها نیز از این قائده مستثنی نبوده و دستخوش تغییراتی شده اند. یکی از مهم ترین این تغییرات این است که کنترل کننده های فیزیکی و ترموستات ها جای خود را به بردهای الکترونیکی داده اند.

تعمیر برد ساید بای ساید در تهران

در یخچال های ساید بای ساید نیز تایمر دیفراست که تعیین کننده زمان شروع ذوب کردن برفک ها بود از این دستگاه حذف شده و برد را جایگزین آن کرده اند. برد یخچال فریزر با نام مغز یخچال نیز شناخته میشود که وظیفه کنترل کردن موتور یخچال و فن ها را بر عهده دارد. به بیان دیگر میتوان گفت برد یخچال در سیستم سرمایشی آن تاثیر بسیاری دارد. البته لازم به ذکر است که تنها کاربرد این قطعه کنترل نمودن موتور و فن نیست بلکه نمونه های جدید یخچال فریزر بردهای الکترونیکی پیشرفته ای دارند که قادر به کنترل قسمت های دیگر مانند کمپرسور، سنسورها، المنت و یخساز نیز می باشند. این برد ها قطعات حیاتی برای یخچال ها هستند که گاهی دچار مشکلات و خرابی هایی می شوند که در این مقاله روش های تعمیر برد یخچال فریزر را برای شما توضیح داده ایم.

تعمیر برد یخچال فریزر

 

علائم نشان دهنده خرابی برد یخچال

اگر هر یک از موارد زیر را در دستگاه مشاهده کردید ممکن است مشکل از برد باشد که در اسرع وقت باید اقدام به رفع آن کنید.

خنک نکردن یخچال

برفک زدگی فریزر

روشن نشدن دستگاه

یکسره و بی وقفه کار کردن یخچال

خاموش بودن موتور یخچال در صورت کار کردن فن ها

لازم به ذکر است که ممکن است علائم ذکر شده مربوط به خرابی قسمت دیگری از یخچال فریزر نیز باشند به همین دلیل دستگاه شما باید توسط یک فرد متخصص بررسی شود.

مراحل عیب یابی برد یخچال فریزر

در مرحله اول لازم است برد را از مکان خود جدا کنید. باید روش اتصال برد به یخچال را به خاطر بسپارید تا در صورت نصب دوباره با مشکل مواجه نشوید.

تمام قطعات مربوط به برد مانند سیم ها، مدارها، خازن ها و اتصالات را چک کنید.

همه قطعات را به دقت بررسی کرده تا قطعه ای که سوخته یا دچار مشکل شده را پیدا کنید.

چنانچه برد به هر دلیلی کثیف شده بود اقدام به تمیز کردن آن کنید.

اگر قطعه ای سوخته باشد رنگ آن تغییر میکند و شما به سادگی میتوانید این مسئله را تشخیص دهید.

در موقعی که برد را بررسی میکنید باید مراقب باشید تا آسیبی به آن وارد نشود به دلیل اینکه این قطعه بسیار حساس است.

تعمیرکار برد یخچال فریزر

نگهداری از برد یخچال فریزر

باید مواظب باشید که این قطعه با آب و رطوبت تماس پیدا نکند چرا که میتواند باعث آسیب دیدگی آن بشود.

لازم است برد یخچال هر چند سال یک بار به وسیله افراد متخصص تمیز شود.

نوسانات جریان برق میتوانند به برد یخچال فریزر شما آسیب بزند به همین دلیل باید یک محافظ برق برای آن تهیه کنید.

مکان اتصال برق دستگاه باید محکم باشد. از متصل نمودن دو شاخه یخچال به پریزهای شل خوددرای کنید.

مطالب بیشتر: تعمیر شبانه روزی یخچال

مراحل تعویض برد  یخچال فریزر

در ابتدا دستگاه را از برق بکشید و مدتی صبر کنید.

یخچال را به سمت جلو بکشید تا قادر باشید به پشت آن دسترسی پیدا کنید.

اکنون یخچال فریزر را به گونه ای قرار دهید تا بتوانید به برد نیز دسترسی داشته باشید.

در این مرحله نوبت به جدا سازی پوشش برد یخچال میرسد.

لازم است بدانید که برد در یخچال های فریزر ممکن است در مکان های متفاوتی قرار بگیرد که میتوانید مکان آن را در دفترچه راهنمای دستگاه پیدا کنید.

با کمک پیچ گوشتی پوشش برد را جدا سازید.

در این مرحله بهتر است از اتصالات سیم های برد عکس بگیرید تا در زمان نصب برد جدید با مشکل رو به رو نشوید.

سپس سیم ها را جدا کنید و به آرامی برد را خارج نمایید برای انجام این کار باید قفل های پلاستیکی را باز کنید.

اکنون میتوانید برد جدید را در مکان خود گذاشته و اقدام به وصل کردن قفل های پلاستیکی کنید.

پس از انمام این کار اتصالات سیم ها را مجددا وصل کنید.

 پوشش برد را سر جای خود قرار داده و یخچال را به محل اولیه خود باز گردانید.

در نهایت یخچال فریزر را به برق متصل کنید.

تعمیر فوری برد یخچال فریزر در منزل

اگر برد یخچال شما به هر دلیلی دچار مشکل شده است نیازی به جا به جایی دستگاه نخواهید داشت. کافیست با مجموعه ما تماس بگیرید تا در اولین فرصت تعمیرکاران خود را به محل زندگی شما اعزام کنیم. تعمیر برد یخچال در منزل شما دارای مزایای زیادی است که یکی از آن ها عدم نیاز به جا به جایی دستگاه می باشد که ممکن است به یخچال شما آسیب های جدی وارد کند و هزینه های زیادی برای حمل و نقل آن متحمل شوید. از آن گذشته تمام مراحل تعمیرات در حضور شخص شما انجام میگیرد و در انتها نیز یک فاکتور رسمی شامل خدمات انجام شده به شما ارائه میگردد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

تعمیر برد یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید یکی از انواع یخچال ها است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. برای تعویض و تعمیر برد این یخچال نیاز به متخصصین در این زمینه خواهد بود. تعمیرکاران تیم سورنا سرویس کاملا مسلط به تعمیر و تعویض برد یخچال های ساید بای ساید هستند و میتوانند این کار را در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند. برای ثبت درخواست تعمیر برد یخچال ساید بای ساید با شماره های مندرج در وبسایت ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به طور کامل شما را راهنمایی کنند. برای تعیین هزینه تعمیر برد یخچال ساید بای ساید نیز دستگاه شما باید توسط تعمیرکاران ما بررسی و عیب یابی شده تا هزینه نهایی آن مشخص شود. نشانه های سوختن برد یخچال ساید بای ساید عبارتند از:

عدم روشن شدن یخچال

برفک زدن

خاموش و روشن شدن دستگاه

وجود مشکل در عملکرد سنسور دما

اختلال در کارکرد فن کندانسور و فن اواپراتور

تعمیر برد یخچال فریزر توسط تعمیرکار متخصص سورنا سرویس

یخچال ها انواع گوناگونی دارند که هر یک از آن ها نیز دارای برد های مختلفی می باشند. از این رو برای تعمیر هر بردی باید روش مخصوص به آن را به کار برد. تعمیرکاران ما در زمینه تعویض و تعمیر بردهای  انواع یخچال ها مهارت دارند و با خیال راحت میتوانید این کار را به تیم ما بسپارید.

پیش از تعویض این قطعه به موارد زیر توجه نمایید.

قبل از انجام هر اقدامی در این زمینه با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنید.

اگر تعمیر برد یخچال فریزر به درستی و با دقت انجام نگیرد ممکن است به آن آسیب های جدی وارد سازد.

اگر برد یخچال فریزر آسیب جدی ببیند نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد و در نتیجه هزینه های بیشتری را متحمل خواهید شد.

تعمیرکار سورنا سرویس

در برخی مواقع خرابی برد یخچال ممکن است به دلیل وجود مشکل در یک قطعه مانند خازن یا اتصالات آن باشد. در اینگونه شرایط با تعویض کردن آن قطعه به طور کامل مشکل حل خواهد شد.

برای ثبت درخواست تعمیر برد یخچال فریزر کافیست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا ما متبحرترین تعمیرکاران را به محل زندگی شما اعزام کنیم.

هزینه تعمیر برد یخچال فریزر

چنانچه برد یخچال فریزر شما دچار سوختگی شده و قابل تعمیر نباشد باید آن را تعویض کنید.  همانطور که میدانید عموما هزینه های تعویض یک قطعه نسبت به تعمیر آن بالاتر است. ما در مجموعه سورنا سرویس همه خدمات مربوط به برد یخچال شامل تعویض و تعمیر آن را انجام میدهیم. در قدم اول برای اینکه هزینه های شما عزیزان را کاهش دهیم به عیب یابی برد میپردازیم. اگر مشکل این قطعه با تعمیر قابل حل بود اقدام به تعمیر آن میکنیم اما چنانچه قابل تعمیر نباشد در اسرع وقت آن را تعویض میکنیم. برای قیمت این قطعه عدد ثابتی را نمی توان در نظر گرفت به دلیل اینکه نوسانات نرخ ارز باعث متغیر بودن قیمت قطعات یخچال شده است. همچنین مدل یخچال شما نیز در میزان هزینه تعمیر برد یخچال فریزر موثر است.

نتیجه گیری

متاسفانه خرابی برد  یکی از رایج ترین مشکلات یخچال های فریزر محسوب میشود و امکان وقوع آن برای هر مدل و برندی از یخچال ها وجود دارد. تعمیرات این قطعه به شکلی نیست که توسط خود فرد انجام شود به دلیل اینکه دارای ساختار پیچیده ای می باشد. تعمیر برد یخچال فریزر را باید به اشخاصی بسپارید که در این زمینه از دانش و تخصص کافی برخوردار هستند تا مانع از بروز مشکلات بیشتر شود. اگر قصد خرید برد یخچال را دارید باید دقت کنید که قطعه مورد نظر اصل باشد تا کارایی مناسب را برای دستگاه شما داشته باشد. خوشبختانه تمامی قطعاتی که توسط تعمیرکاران سورنا سرویس تعویض می شوند همه از قطعات اصل و با کیفیت هستند. در نهایت توصیه ما به شما عزیزان این است که در صورت مشاهده هر مشکلی در برد یخچال در کمترین زمان ممکن برای رفع آن اقدام کنید به دلیل اینکه خرابی یک قطعه میتواند روی عملکرد سایر قطعات تاثیر بگذارد.

تماس با نمایندگی شمال تماس با نمایندگی غرب تماس با نمایندگی جنوب تماس با نمایندگی شرق

تماس با ما سورنا سرویس