سورنا سرویس
Rate this post

تعمیر برد ماشین لباسشویی

 تعمیر برد ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین تعمیرات مربوط به این تجهیزات به شمار میرود. چنانچه برد ماشین لباسشویی شما به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شد باید در کمترین زمان ممکن اقدام به تعمیر آن کنید زیرا نقش بسیار با اهمیتی را در این دستگاه ایفا میکند. در ادامه مطلب با ما همراه  شوید تا شما را با مسائل مربوط به تعمیرات این بخش از ماشین لباسشویی بیشتر آشنا کنیم.

برد ماشین لباسشویی چیست ؟

برد ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم این دستگاه است که قابل برنامه ریزی می باشد. هر چقدر مدل یک لباسشویی بالاتر باشد برد آن نیز به همان نسبت پیشرفته تر است. برد ماشین لباسشویی ها خارجی مانند تعمیر لباسشویی ال جی در تهران بسیار پیشرفته تر است. برد متشکل از خازن ها و فیوزها می باشد. وظیفه اصلی این قطعه کنترل و اجرای دستورهایی است که به وسیله شما با کمک دکمه استارت، تایمر و … وارد دستگاه میگردد. چنانچه برد با مشکل رو به رو شود موجب میشود تا عملکرد دستگاه دچار اختلال شده و باعث آسیب دیدن سایر بخش ها نیز میشود. اگر برای تعمیر یا تعویض این قطعه در زمان مناسب اقدام کنید دیگر متحمل هزینه های بیشتر نخواهید شد اما چنانچه انجام این کار را به عقب بیندازید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بالاتری شوید.

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی

در این قسمت از مطلب قصد داریم به بررسی مهم ترین دلایل خرابی برد ماشین لباسشویی بپردازیم:

نوسانات جریان برق

جریان برق شهری در برخی اوقات با نوساناتی همراه است که این نوسانات میتوانند باعث اتصالی خازن ها شده و در نهایت منجر به سوختن برد شوند.

نفوذ آب به درون دستگاه

چنانچه آب به درون ماشین لباسشویی نفوذ کند باعث میشود که قطعات داخلی عملکرد صحیحی نداشته باشند. سیم پیچی های داخلی ممکن است به دلیل نفوذ آب اتصالی کنند و باعث خرابی برد شوند.

خازن ها

امکان دارد به دلیل وجود مشکل در خازن ها برد دچار خرابی شده باشد.

فیوزها

اگر فیوزها به هر دلیلی خراب شوند منجر به خراب شدن برد لباسشویی میگردند.

رطوبت

قرارگیری دستگاه در مجاورت رطوبت تا حد زیادی عمر برد را کاهش میدهد و در نهایت باعث خرابی یا سوختن آن میشود.

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی

اگر حجم لباس های شما زیاد است بهتر است در چندین مرحله شستشوی آن ها را انجام دهید به دلیل اینکه سنگین شدن دستگاه باعث آسیب رساندن به برد میشود.

استفاده مکرر از دستگاه

توصیه ما به شما این است که بعد از تمام شدن یک برنامه شستشو بلافاصله برنامه دیگری را  شروع نکنید. بهتر است صبر کنید تا قطعات کمی خنک شوند تا برد دچار آسیب دیدگی نشود.

فرسودگی لباسشویی

ماشین لباسشویی نیز مانند هر دستگاه دیگری طول عمر مفیدی دارد. با افزایش عمر دستگاه قطعات آن دچار فرسودگی شده و همین موضوع نیز میتواند عامل خرابی برد باشد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

علائم خرابی برد ماشین لباسشویی

زمانی که برد ماشین لباسشویی دچار خرابی شود با علائم مختلفی همراه خواهد بود که این عوامل عبارتند از:

عدم کارکرد پنل جلویی دستگاه

پنل جلویی ماشین لباسشویی در جهت کنترل کردن فعالیت های دستگاه شما است و ارتباط مستقیمی با برد دارد. اگر این بخش دچار مشکل شود ایراد میتواند از برد دستگاه باشد.

اختلال در اجرای برنامه شستشو

اگر لباسشویی شما کار خود را بر اساس برنامه های شستشو انجام نمیدهد یا به هر دلیلی عملکرد آن دچار اختلال شده است مشکل از برد می باشد.

خاموش شدن پنل جلویی

اگر پنل جلویی ماشین لباسشویی در حین کار خاموش شود میتواند به دلیل مشکل در برد باشد.

ارور دادن صفحه نمایشگر

 تجهیزاتی که از صفحه نمایشگر برخوردار هستند مشکلات مربوط به برد را با کد خطایی مشخص نمایش میدهند.

خاموش شدن ناگهانی دستگاه در زمان شستشو

از دیگر علائم خرابی برد لباسشویی میتوان به خاموش شدن ناگهانی دستگاه اشاره کرد.

عدم تخلیه آب

تخلیه آب لباسشویی به وسیله دستورهایی که از طرف برد ارسال میشوند انجام میشود. اگر برد به هر دلیلی آسیب ببیند این دستورات به طرز صحیحی صادر نمیشوند.

ایجاد سر و صدا در دستگاه

اگر از ماشین لباسشویی شما صداهای غیر عادی به گوش برسد ممکن است به دلیل خرابی برد باشد.

در صورت مشاهده هر کدام از این علائم باید در کمترین زمان ممکن با متخصصین در این زمینه مشورت کنید و تعمیرات آن را به افراد متبحر بسپارید.

تعمیر برد ماشین لباسشویی در تهران

نحوه تست برد ماشین لباسشویی

بعضی از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی مشاهده میشوند مربوط به برد هستند و این مسئله شامل همه مشکلات دستگاه نمیشود به همین دلیل باید مطمئن شوید که مشکل لباسشویی شما به دلیل خرابی برد آن است به همین خاطر باید این بخش را بررسی کنید.

در مدل های جدید ماشین های لباسشویی اگر به ارور روی صفحه نمایشگر دقت کنید میتوانید خرابی برد دستگاه را تشخیص دهید.

برای تست سالم بودن این قطعه میتوانید خروجی های آن را نیز چک کنید.

هنگام تست خروجی برد به شکل دقیق و درست میتوانید از یک لامپ کمک بگیرید.

برای انجام این کار باید در آغاز دکمه استارت را فشار دهید و اقدام به روشن کردن برد نمایید.

چنانچه بعد از اتصال خروجی ها لامپ روشن شد به این معنی است که برد کاملا سالم می باشد.

روش تعویض و تعمیر برد ماشین لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی مثل دیگر لوازم خانگی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. یادگیری تعمیر برد این دستگاه نیاز به کسب مهارت و زمان گذاشتن دارد. در ادامه مبحث تعمیر برد لباسشویی را به طور مختصر بیان میکنیم:

برای تعمیر این قسمت بهتر است داخل کنترل پنل را چک کنید. سیم ها در این قسمت نباید دچار آسیب دیدگی شده باشند. برای انجام این کار لازم است تا مراحل زیر را دنبال کنید..

در ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید تا مشکلی در حین کار پیش نیاید.

قسمت پشت لباسشویی دو پیچ وجود دارند که پنل بالایی را در جایگاه خود نگه میدارند باید این پیچ ها را باز کنید و اقدام به برداشتن درپوش نمایید.

در این مرحله باید در بخش پشت صفحه کنترل مکان اتصال برق را پیدا کرده و از شل نبودن آن اطمینان حاصل کنید.

باید همه سیم های موجود در پشت پنل را بررسی نمایید تا دچار پارگی و آسیب دیدگی نشده باشند.

در برخی مواقع امکان دارد تعمیر برد نتواند مشکل را حل کنید و مجبور شوید آن را تعویض کنید.

هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی

تا زمانی که دستگاه به طور کامل بررسی نشود نمیتوان هزینه تعمیر برد آن را تشخیص داد. در برخی مواقع امکان دارد تنها یک قطعه کوچک در برد دچار سوختگی شده باشد و تنها نیاز به تعویض همان قطعه باشد در نتیجه هزینه های آن نیز جزئی خواهد بود. گاهی اوقات نیز برد ماشین لباسشویی به طور کامل سوخته است و دیگر قابل استفاده نمی باشد در این مواقع باید یک برد جدید تهیه کرده و آن را جایگزین برد قبلی کنید. تعویض برد نسبت به تعمیر برد هزینه های بیشتری در پی خواهد داشت.از دیگر مواردی که در هزینه تعمیر برد ماشین لباسشویی نقش دارد برند آن است. به عنوان نمونه تعمیر برد ماشین لباسشویی های ایرانی نسبت به نمونه های خارجی از قیمت های پایین تری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی با ضمانت

تعمیر و عیب یابی برد ماشین لباسشویی

ما در مجموعه سورنا سرویس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه تعمیر برد ماشین لباسشویی هستیم و تعمیرات برد انواع برندها و مدل های این دستگاه در مجموعه ما انجام میشود. اگر قصد دریافت خدمات تعمیر برد لباسشویی را دارید کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا ما در کمترین زمان تعمیرکاران خود را به محل زندگی شما اعزام کنیم. برد لباسشویی یکی از قطعات کلیدی آن است و خراب شدن آن میتواند روی عملکرد بخش های دیگر نیز تاثیر بگذارد به همین دلیل در صورت خرابی این قطعه باید در کمترین زمان اقدام به تعویض آن کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا در مورد تمامی مسائل پیرامون تعمیر برد ماشین لباسشویی با شما صحبت کنیم. لازم به ذکر است که در مواقعی که مشکل برد دستگاه شما با تعمیر حل میشود نیازی به تعویض آن نیست. توجه داشته باشید که اگر با نشانه هایی مانند خاموش شدن پنل و عدم کارکرد صحیح آن، خاموش شدن ناگهانی دستگاه و اختلال در برنامه شستشو مواجه شدید باید در اسرع وقت اقدام به رفع مشکل برد نمایید. توجه داشته باشید که تعمیر یا تعویض برد باید توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود و خودتان نباید برای انجام این کار اقدام کنید. نظر به اینکه برد با بخش های دیگر ماشین لباسشویی نیز به نوعی رابطه دارد تعمیر اشتباه آن باعث وارد شدن آسیب های جدی به دستگاه میشود. برای مشاوره و عیب یابی برد انواع ماشین لباسشویی ایرانی یا خارجی از جمله تعمیر لباسشویی سامسونگ در تهران ، ال جی، کلور، دیپوینت و غیره می توانید با کارشناسان سورنا سرویس تماس بگیرید.