مطالب آموزشی

یخ زدن مواد غذایی در یخچال ویرپول

یخ زدن مواد غذایی در یخچال ویرپول
Rate this post

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین لوازم در هر خانه‌ ای یخچال فریزر آن می باشد که می توان مواد غذایی را برای مدت طولانی تری در آن نگهداری کرد. اما اگر یخچال خیلی سرد شود داخل آن یخ میزند. در نتیجه باید به دنبال مشکلی در عملکرد قطعات بخچال باشید. یخ زدن وسایل و مواد غذایی داخل یخچال ویرپول یکی از مشکلات آن می باشد که اگر در کار های فنی مهارت دارید می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. در غیر این صورت باید به نمایندگی های مجاز یخچال ویرپول در سراسر کشور مراجعه فرمایید.

علل یخ زدن مواد غذایی در یخچال ویرپول

تقریباً همه ما با ای صحنه مواجه شده‌ ایم که پس از باز کردن درب یخچال خوراکی های مورد علاقه خود را به صورت یخ زده مشاهده کرده ایم. می‌تواند شامل میوه، مایعات، سبزیجات، گوشت و سایر خوراکی های دیگر باشد. البته شما می توانید هنوز از این مواد استفاده کنید، اما قطعاً یخ زدگی باعث تغییر مزه و طعم آن شده است. زیرا انجماد می تواند طعم و بافت مواد خوراکی و غذا ها را تغییر دهد. در ادامه به برخی علت های یخ زدگی وسایل و مواد غذایی داخل یخچال ویرپول اشاره می کنیم:

  • تنظیم نبودن دمای یخچال ویرپول

اگر بخواهیم ساده ترین علت یخ زدگی مواد غذایی در یخچال را نام ببریم، می توان به تنظیم نبودن دمای یخچال اشاره کرد. پس بهتر است قبل از هر اقدام دیگری ابتدا تنظیمات دمای یخچال خود را بررسی نمایید. اگر مواد داخل یخچال یخ می زنند، ممکن است به دلیل دمای بسیار پایین یخچال باشد، پس آن را کمی افزایش دهید. به یاد داشته باشید که معمولاً بازه نرمال برای دمای داخل یخچال ۳ تا ۶ درجه سانتی گراد است.

  • کثیف بودن کویل های کندانسور یخچال ویرپول

در برخی موارد به علت جمع شدن جرم بر روی کویل های کندانسور، باعث می شود یخچال با شدت بیشتری کار کند و توان بیش تری را صرف کند تا به دمای مورد نظر برسد که همین می تواند یکی از علل یخ زدگی مواد غذایی در یخچال باشد. این مشکل با خاموش نشدن یخچال و یکسره کار کردن ختم می شود.

  • خرابی ترموستات یخچال ویرپول

همان طور که می دانید ترموستات در یخچال وظیفه کنترل دما را برعهده دارد. بنابراین معیوب شدن ترموستات نیز می تواند علت یخ زدگی مواد داخل یخچال باشد. در این حالت ترموستات یخچال را از کم ترین تا بیش ترین درجه ممکن حرکت دهید؛ اگر صدای کلیک مانندی به گوش رسید ترموستات سالم است.

  • خرابی ترمیستور یخچال ویرپول

ترمیستور ها مانند یک سنسور عمل کرده و وظیفه کنترل دمای هوا را به عهده دارند. اگر ترمیستور مشکل دارد کمپرسور و فن اواپراتور ممکن است بیش از حد معمول کار کند و در نهایت یخچال خیلی خنک می شود و وسایل داخل آن یخ می زنند.

کلام پایانی

در این مقاله برخی دلایل احتمالی یخ زدگی مواد غذایی در یخچال ویرپول را بررسی کردیم. بهتر است برای خرابی یخچال به نمایندگی های معتبر و همچنین تعمیرگاه های مجاز مراجعه فرمایید و در صورت نیاز قطعات یخچال را تعویض نمایید تا از خسارات احتمالی بعدی جلوگیری شود. از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم.

اطلاعات بیشتر: تعمیر یخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *