مطالب آموزشی

راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی ویرپول

راهنما استفاده از ماشین ظرفشویی ویرپول
Rate this post

ماشین ظرفشویی ویرپول یکی از محصولات پرطرفدار در بازار امروز است. بدیهی است که پس از خریداری کردن این محصول، لازم است درمورد نحوه‌ی استفاده، راه‌اندازی و نگه‌داری صحیح آن اطلاعات کافی داشته باشید‌. البته همانگونه که می‌دانید، دفترچه‌های راهنما بسیار گسترده و با جزئیات هستند اما ما در این مطلب قصد داریم خلاصه‌ای از این راهنما را برایتان بازگو کنیم. همچنین برای اطلاعات بیش‌تر یا سرویس دهی ماشین ظرفشویی ویرپول می‌توانید از سایت سورنا سرویس نیز استفاده کنید.

هشدار‌های ایمنی ماشین ظرفشویی ویرپول

ابتدا در حین نصب ماشین ظرفشویی باید بدانید که چه مقدار فاصله با وسایل دیگر داشته‌‌باشد. به طور معمول گفته می‌شود که دستگاه‌های ماشین ظرفشویی نباید کنار بخاری، یخچال و یا ماکروفر نصب شود. در این موارد بهتر است یک فاصله‌ی حداقل ۳۰ سانتی متری را رعایت کنید. علاوه‌بر این موضوع وضعیت سیم اتصال به زمین نیز در هنگام کارگزاری دستگاه باید رعایت شود.

هشدار‌های ایمنی ماشین ظرفشویی ویرپول

هشدار‌های ایمنی ماشین ظرفشویی ویرپول

بهتر است اگر کودک در منزل دارید، از قفل کودک استفاده کنید. همچنین مواد شوینده می‌بایست دور از دسترس آنان قرار گیرند زیرا باعث مسمومیت‌های شدید می‌شوند. نکته ایمنی دیگر، کشیدن کامل دستگاه از برق در هنگام بلااستفاده بودن آن است. توصیه می‌شود برای ایجاد امنیت، سیم را از قسمت سری آن از پریز بکشید نه خود سیم. همچنین در هنگام تمیز کردن آن مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل نیست. هرگز از مواد ساینده نیز برای تمیز کردن ماشین استفاده نکنید.

اصطلاحات و نحوه‌ کارکرد ظرفشویی ویرپول

روی پنل ماشین ظرفشویی ویرپول عباراتی وجود دارد که هرکدام برای یک عملیات در نظر گرفته شده‌است.

  • Control panel

قسمت جلویی که دکمه‌ها روی آن قرار دارند‌.

  • Cutlery drawer

جای قاشق و چنگال در دستگاه

  • Place setting

محل قرارگیری بشقاب‌ها

حال که با اصطلاحات کلی این دستگاه آشنا شدیم، بهتر است کاربرد کلید‌های آن را نیز بیاموزیم.

  • Start/Pause

این دکمه برای شروع برنامه‌ی شستشو و همچنین جهت اتمام آن استفاده می‌شود.

  • Half load

گاهی حجم کمی لز ظروف را در ماشین می‌گذارید.

  • Delay start

در مواردی که می‌خواهید شستشو را به تعویق اندازید، می‌توانید این دکمه را فشار دهید. در این مورد می‌توانید شستشو را ۱ تا ۲۴ ساعت به تأخیر اندازید.

نحوه‌ تنظیم سختی‌گیر آب در ماشین ظرفشویی ویرپول

چرا نیاز است سختی آب را تنظیم کنیم؟

نحوه‌ تنظیم سختی‌گیر آب در ماشین ظرفشویی ویرپول

نحوه‌ تنظیم سختی‌گیر آب در ماشین ظرفشویی ویرپول

سختی آب در کل معیاری برای املاح موجود در آب است‌. هرچقدر این املاح بیش‌تر باشند، احتمال آسیب به منافذ دستگاه شما نیز بیش‌تر است. ویرپول خود دارای دستگاه سختی‌گیر است که می‌توانید از آن استفاده کنید. در دفترچه راهنمای این دستگاه نیز جدولی راجع به نسبت‌های سختی بین ۱ و ۸ نوشته شده‌است.

برای تنظیم این قابلیت لازم است دو دکمه‌ی power  و half load  را با هم فشار دهید. با نگه داشتن این دو دکمه و سپس فشار دادن دکمه‌ی delay start  می‌توانید با توجه به اطلاعات موجود در جدول مربوطه، سختی را تنظیم کنید. پس از آن با فشردن دکمه‌ی start  می‌توانید اطلاعات تغییر داده‌شده را روی دستگاه ثبت کنید.

نحوه‌ تمیزکردن ماشین ظرفشویی

راه‌های بسیار زیادی برای تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی ویرپول وجود دارد. برخی از این روش‌ها، روش‌های خانگی هستند مانند استفاده از اسفنج و پارچه‌های نرم و همچنین استفاده از سرکه برای جرم گیری. در این روش می‌توانید سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید (پیش از آن به مشخصات دستگاه خود دقت کنید که این مواد به آن آسیب نزنند.) و سپس روی لکه‌های بزرگ بریزید تا کم کم از بین بروند. پس از انجام این مراحل، با استفاده از یک دستمال نرم می‌توانید تمام سطوح را جرم گیری کنید.

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی می‌توانید از جلادهنده‌ها نیز استفاده کنید. البته این مایعات برای ظروف نیز استفاده می‌شوند که می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را از دفترچه‌ی راهنما به دست آورید. در این موارد می‌توانید از چراغ هشدار مایع استفاده کنید. این مایعات در مرحله‌ی خشک کن استفاده می‌شوند که برای انجام آن باید پس از روشن شدن چراغ هشدار، دوباره محفظه را پر کنید.

برنامه‌های شستشوی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ویرپول دارای برنامه شستشو است و به شما کمک می‌کند تا چرخه‌های شستشو را در دستگاه خود تنظیم کنید. این برنامه ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به طور خلاصه آن‌ها را توضیح می‌هیم.

  • نرمال

حالت عادی و روزمره که می‌توانید هرروز از آن استفاده کنید.

  • سنسور

این نوع، هوشمندترین برنامه است که می‌تواند حرارت و مدت زمان شستشو را طبق کثیفی و چربی ظروف تنظیم کند.

  • سنگین

برای استفاده در شستشوی قابلمه‌ها و تابه‌های کثیف و در کل هر نوع ظرف بزرگ و سنگین.

  • شستشوی یک ساعته

برای مواردی که می‌خواهید ظروف سریع شسته شوند.

درخواست تعمیر یا سرویس دهی فوری

تعمیر یا سرویس دهی فوری ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیر یا سرویس دهی فوری ماشین لباسشویی ویرپول

ماشین ظرفشویی ویرپول یکی از محصولات کارامد و پرطرفدار در بازار است که انواع مختلف به فروش می‌رسد. به طور کلی باید بدانید برای آشنایی و آگاهی کامل از دستگاه خود، بهتر است از دفترچه‌ی راهنمای آن استفاده کنید. اما مواردی هستند که عموما باید رعایت شوند و ما سعی کردیم به طور خلاصه آن‌ها را بیان کنیم. برای استفاده از ماشین‌های ظرفشویی می‌توان گفت مهم‌ترین قسمت، هشدار‌های امنیتی و نحوه‌ی تمیز کردن این دستگاه‌ها است که عمر محصول را افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *