تعمیرات, مطالب آموزشی

برای تعمیر پکیج دیواری چه کنیم؟

چه زمانی برای تعمیر پکیج دیواری اقدام کنیم
Rate this post

تعمیر پکیج دیواری در زمان مناسب، عملکرد و کیفیت این دستگاه را بهبود می­بخشد. پکیج­های دیواری به دلیل نصب و استفاده راحت و داشتن ظاهری زیبا در خانه­های امروزی، بسیار پر کاربرد هستند. اما به دلیل جریان آب در لوله ­های پکیج دیواری به مرور زمان سبب رسوب و گرفتگی لوله ها می­شود که اگر به موقع تعمیر نشود سبب ضررها و هزینه ­های بیشتر برای تعویض خواهد شد.

در این محتوا ابتدا از سرویس ­دهی و پکیج دیواری توضیحاتی ارائه دادیم و گفتیم که چه مزیت­هایی دارد. پس از آن از این که چه زمانی برای سرویس ­دهی پکیج دیواری مناسب است، صحبت می­کنیم در آخر هم تعدادی روش­های سرویس ­دهی را معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

منظور از سرویس­ دهی و تعمیر پکیج دیواری

پکیج­ های دیواری نیازهای گرمایی محیط خانه و آب گرم مصرفی را تأمین می­کنند. پس نگه­داری از این وسیله بسیار ضروری است و هر از گاهی نیاز به سرویس­ دهی و تعمیر دارد. اگر این کار انجام نگیرد ممکن است پکیج خراب گردد و نیاز به تعویض داشته باشد که هزینه ­های بسیار زیادی را متحمل خواهد شد.

بهتر است هر چند وقت یک بار، پکیج دیواری، توسط متخصص این کار سرویس ­دهی و تعمیر شود و شرایطی مثل نشتی لوله ­ها و این که رسوب در ورودی پکیج، مبدل، اتصالات مختلف، فیلترها و … ایجاد شده یا خیر؟

همچنین شیر اطمینان پکیج دیواری کنترل شوند. زمان بسیاری از تعمیرکاران صرف این کار می­شود. سرویس ­دهی و تعمیر پکیج دیواری امری بسیار ضروری است.

مزیت­های سرویس­ دهی

مزیت­های سرویس­ دهی پکیج دیواری

مزیت­های سرویس­ دهی پکیج دیواری

سرویس­دهی و تعمیر پکیج دیواری با بالا بردن بازده و عملکرد دستگاه سبب افزایش طول عمر آن می­شود. همچنین در هنگام سرویس­دهی قطعات قدیمی اگر نیاز به تعمیر داشته باشند تعمیر می­شوند و یا با قطعات سالم جایگزین می­شوند. در هنگام سرویس­دهی تمام قسمت­های پکیج رسوب­گیری شده و همه این کارها باعث می­شود تا درماه­های زمستانی با خیال راحت از پکیج استفاده کنید.

سرویس­دهی پکیج برای خانواده نیز از لحاظ اقتصادی به صرفه­تر است زیرا از هزینه­های خرابی پیش از حد و یا تعویض کامل پکیج و ضررهای احتمالی جلوگیری می­کند.

چه زمانی برای سرویس ­دهی و تعمیر پکیج دیواری مناسب است؟

اگر متوجه شدید که آب لوله­کشی ساختمان گرم نمی­شود و شعله پکیج به­طور معمول نیست، روشن شدن پکیج با صدای بلندی همراه است و فشار آب کم شده و … زمان آن فرا رسیده که به سراغ سایت سورنا سرویس بروید و کار سرویس­ دهی و تعمیر پکیج را به آن­ها واگذار کنید. زمان مناسب برای سرویس ­دهی پکیج دیواری هر 6 ماه تا یک سال است. اما بهترین موقع زمانی است که تغییرات فصلی داریم که متناسب با آن عملکرد پکیج هم از حالت گرمایی به سرمایی و برعکس باید تغییر کند. پس در بهار برای عملکرد سرمایی و در پاییز برای عملکرد گرمایی سرویس­دهی الزامی است.

انواع سرویس­ دهی و تعمیر

انواع سرویس­ دهی و تعمیر

انواع سرویس­ دهی و تعمیر

سرویس­دهی پکیج دیواری انواع مختلفی دارد که در ادامه چند مورد از آن­ها را توضیح می­دهیم.

  • رسوب­گیری

یکی از بهترین راه­های سرویس­دهی پکیج دیواری رسوب­گیری آن است. آب لوله­کشی ساختمان به دلیل داشتن یون در طی زمان متعدد در لوله­های پکیج رسوب می­کند و سبب کاهش آب می­شود و از گرم شدن آب نیز جلوگیری می­کند همچنین از عمر پکیج می­کاهد. انجام این کار توسط تعمیر کار متخصص امکان­پذیر است زیرا استفاده از اسید و مواد شیمیایی لازم است.

  • تنظیم فشار آب و بخش گرمایشی

تنظیم فشار آب شامل تنظیم کم یا زیاد بودن فشار آب است و اهمیت بسیار دارد زیرا می­تواند به بخش­های داخلی پکیج دیواری آسیب زده و پکیج خراب شود. کنترل بخش گرمایشی نیز ضرورت دارد.

  • کنترل پمپ سیرکولاسیون

پمپ سیرکولاسیون بایستی کنترل شود و گرفتگی­های آن برطرف گردند. زیرا که این عمل بر روی پمپاژ آب و میزان فشار آن بسیار مؤثر است.

  • هواگیری پکیج دیواری

هواگیری پکیج توسط تعمیرکار متخصص انجتم می­گیرد و می­تواند از سر و صدای بلند پکیج و مصرف بی­رویه گاز جلوگیری کند پس برای بهبود عملکرد پکیج هواگیری از آن بسیار مورد نیاز است.

  • کنترل محل خروج دود

کنترل محل خروج دود پکیج­ها بسیار ضروری است چرا که در اثر مسدود شدن گاز دی اکسید کربن خارج نخواهد شد و خطر گاز گرفتگی برای افراد داخل ساختمان وجود خواهد داشت پس تعمیرکار باید به­طور دقیق این بخش را کنترل کند. در آخر گفتن این نکته ضروری است که عمل سرویس­دهی و تعمیر پکیج­های دیواری کار افراد معمولی نیست. لازم است که به افراد تعمیرکار متخصص مراجعه شود که می­توانید به این منظور به سایت سورنا سرویس مراجعه نمایید.

درخواست تعمیر یا سرویس دهی

تعمیر پکیج دیواری امروزه با توجه به کاربردی بودن آن­ها در ساختمان­ها بسیار ضروری است. چرا که عملکرد و کارایی بهتری پیدا می­کنند و طول عمرشان نیز افزایش می­یابد. تعمیر و سرویس ­دهی پکیج­های دیواری از لحاظ اقتصادی برای خانواده­ها بسیار  به صرفه ­تر است و از هزینه­ های هنگف می­کاهد.

در این محتوا از سرویس­ دهی و تعمیر پکیج­ های دیواری و مزیت­های زیادی که دارد گفتیم و بهترین زمان برای این کار موقع تغییر فصل­ها است. در آخر نیز تعدادی روش سرویس­ دهی مثل رسوب­گیری، کنترل محل خروج دود، تنظیم فشار آب و … را معرفی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که کار تعمیر و سرویس­ دهی پکیج ­ها کار افراد معمولی نیست و باید به تعمیرکاران متخصص بسپاریم. امیدوارم مطالب این محتوا برایتان مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *