مطالب آموزشی

چند ترفند ساده، برای افزایش کارایی یخچال فریزر و ساید بای ساید

Rate this post

بدانیم که افزایش کارایی یخچال فریزر از جمله دغدغه های بسیار مهمی می باشد که ممکن است افراد زیادی با آن مواجه باشند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد این دستگاه و همچنین قرار گرفتن آنها در لیست گران ترین لوازم منزل، در نتیجه تلاش برای افزایش عمر یخچال و بالا بردن کارایی آن کاملا ضروری می باشد. تیم کالا تعمیر در ادامه چند ترفند برای بالا بردن بازدهی یخچال فریزر و بیشتر شدن طول عمر آن را معرفی می کند.

چند ترفند ساده برای افزایش کارایی یخچال فریزر و ساید

فهرست مطالب

چند ترفند ساده برای افزایش کارایی یخچال فریزر و ساید

افزایش کارایی یخچال فریزر با توجه به قطعات آن

یخچال فریزر از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برخی از آنها روکار نصب میشوند و قابل مشاهده هستند و برخی داخل دستگاه قرار گرفته اند. از جمله عواملی که می تواند به افزایش عمر یخچال کمک زیادی داشته باشد، بررسی صحت عملکرد هر یک از این قطعات می باشد. البته تست کردن اکثر این قطعات نیاز به استفاده از دانش افراد ماهر در تعمیر یخچال فریزر یا تعمیر ساید بای ساید دارد. از جمله مواردی که می توان در منزل و بدون نیاز به تخصص افراد حرفه ای تست و بررسی کرد عبارتند از:

بررسی لاستیک دور درب یخچال فریزر

خرابی لاستیک دور درب یخچال فریزر و ساید بای ساید یکی از رایج ترین مشکلاتی است که به مرور و با گذشت زمان نمایان میشود. خرابی در این لاستیک باعث نفوذ هوای گرم به داخل یخچال شده و در نتیجه موتور دستگاه برای سرد کردن هوا باید زمان بیشتر کار کند. جلوگیری از کار کردن زیاد موتور یخچال به شدت بر افزایش بازدهی یخچال تاثیر گذار است. هر چند وقت یکبار لاستیک را کاملا بررسی کنید تا دچار پارگی و یا ترک نشده باشد و در صورت نیاز با لاستیک سالم تعویض کنید.

تمیز کردن کویل های کندانسور برای افزایش عمر یخچال فریزر

اگر به پشت یخچال دقت کنید لوله های متعددی را مشاهده خواهید کرد که در سیستم خنک کننده یخچال نقش بسیار مهمی دارند. قرار گرفتن یخچال فریزر در آشپزخانه و وجود ذرات روغن و گرد و غبار در این محیط به مرور باعث بوجود آمدن لایه های جرم و کثیفی روی این لوله ها می شود. سعی کنید به صورت مرتب این لوله ها یا همان کویل های کندانسور را به طور مرتب تمیز و گردگیری کنید. وجود لایه های گرد و غبار مانع از خروج هوای گرم به بیرون شده و موتور یخچال بیشتر از حد معمول کار خواهد کرد و تاثیر منفی بر افزایش عمر یخچال فریزر خواهد داشت.

خاموش کردن یخساز برای افزایش کارایی ساید بای ساید

به همان اندازه که یخساز در فصل تابستان و روزهای گرم سال حیاتی و مفید است، در روزهای سرد زمستان غیر ضروری می باشد. برای افزایش کارایی ساید بای ساید سعی کنید در فصل زمستان سیستم یخساز را خاموش کنید. با این کار موتور دستگاه زمان بیشتری برای استراحت خواهد داشت و قطعا عمر بیشتری دارد.

 

برای سفارش خدمات یخچال فریزر وارد لینک های زیر شوید.

نصب یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

سرویس یخچال فریزر

 

نصب یخچال در مکان مناسب

از اشتباهات رایجی که اغلب افراد برای نصب یخچال فریزر و ساید بای ساید دچار میشوند، قرار دادن آن کنار اجاق گاز یا سماور می باشد. قرار گرفتن یخچال در محیط های گرم باعث میشود تا فشار زیادی به موتور دستگاه وارد شود و به مرور دچار خرابی و یا سوختگی گردد. برای افزایش بازدهی یخچال فریزر سعی کنید از قرار دادن این دستگاه در کنار اجاق گاز، سماور و همچنین محل هایی که با تابش زیاد نور آفتاب مواجه هستند جلوگیری کنید. علاوه براین، حدود بیست سانتی متر باید بین دیوار و یخچال فاصله باشد.

افزایش کارایی یخچال فریزر با استفاده درست از آن

تست و بررسی مشکلات موجود در قطعات مختلف دستگاه و نصب صحیح آن تنها یک بخش از راهکارهای مناسب برای افزایش عمر ساید بای ساید و یخچال می باشد. نحوه استفاده از این دستگاه و قرار دادن غذا با شیوه درست در آن می تواند تا حد زیادی به بهبود عملکرد یخچال کمک کند. در نتیجه لازم است این چند ترفند را در نظر داشته باشید:

غذای گرم را در یخچال قرار ندهید

قرار دادن غذای گرم در یخچال باعث بالا بردن دمای داخل دستگاه شده و در نتیجه موتور یخچال برای خنک کردن و ثابت نگه داشتن دما باید زمان بیشتری کار کند. همان طور که قبلا اشاره کردیم، کار کردن زیاد موتور باعث میشود تا به مرور عمر این قطعه کاهش پیدا کند. سعی کنید غذا را برای چند دقیقه در محیط آشپزخانه قرار دهید تا خنک شود، سپس آن را به یخچال منتقل کنید. قرار دادن غذا و خنک شدن آن در محیط آشپزخانه نه تنها باعث فاسد شدن و خرابی آن نمیشود، بلکه به شدت بر افزایش کارایی ساید بای ساید و یخچال فریزر تاثیر می گذارد.

یخ و برفک را مرتب تمیز کنید

به دلایل مختلف ممکن است در یخچال با یخ و برفک مواجه شوید که در برخی از مواقع طبیعی و گاهی غیرطبیعی است. در کنار تست و بررسی علت یخ زدن ساید بای ساید و یخچال، در اولین فرصت باید آنها را تمیز کنید. وجود یخ و برفک زیاد در یخچال باعث میشود سیستم خنک سازی دستگاه با اختلال مواجه شود و به موتور فشار زیادی وارد شود.

تاثیر تنظیم صحیح دما بر افزایش عمر یخچال فریزر

دمای داخل یخچال و بخش فریزر آن قابل تنظیم است و اشتباه در انتخاب دمای مناسب نه تنها باعث خرابی مواد غذایی می گردد، بلکه عمر یخچال را به شدت کاهش می دهد. در حالت استاندارد دمای داخل یخچال باید بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد و فریزر -5 درجه سانتیگراد باشد.

از قفل کودک را استفاده کنید

باز و بسته کردن درب یخچال از جمله سرگرمی های مورد علاقه کودکان می باشد که تاثیر منفی بر افزایش کارایی یخچال دارد. اغلب یخچال و سایر بای سایدها به قفل کودک مجهز هستند و در نتیجه از باز و بسته شدن های متوالی و طولانی مدت آن جلوگیری میکند.

افزایش بازدهی یخچال فریزر ظروف در بسته را داخل یخچال قرار دهید

با زیاد شدن رطوبت داخل یخچال دستگاه شروع به کار میکند تا این رطوبت را از بین ببرد. این رطوبت می تواند علاوه بر محیط مرطوب آشپرخانه وارد یخچال شود یا از غذاهایی که بدون درب و پوشش در آن قرار گرفته اند. سعی کنید غذا را در ظروف در بسته داخل یخچال قرار دهید تا علاوه بر جلوگیری از بو گرفتن آنها، برای افزایش بازدهی یخچال نیز قدم مثبتی برداشته باشید.

فضای داخل یخچال و فریزر را پر کنید

یخچال و فریزرهایی که دارای فضای خالی زیادی هستند به مرور باعث کاهش عمر میشوند، چون هوای بیشتری در داخل این دستگاه ها وجود داشته و موتور باید برای مدت زمان زیادی کار کند تا آن را سرد کند. به عنوان مثال در این شرایط می توانید از پارچ آب استفاده کنید که براحتی فضای درون یخچال را پر میکند.

 

برای سفارش خدمات یخچال ساید بای ساید وارد لینک های زیر شوید.

نصب یخچال ساید بای ساید

تعمیر یخچال ساید بای ساید

سرویس یخچال ساید بای ساید

 

درب یخچال را سنگین نکنید

قرار دادن تعداد زیاد بطری آب و نوشیدنی در درب یخچال باعث میشود تا به آن فشار زیادی وارد شود و در نهایت ترک و شکستگی در آن رخ خواهد داد.
در نهایت اگر می خواهید گام موثری در افزایش کارایی یخچال فریزر و ساید بای ساید بردارید، بهتر است هر چند وقت یکبار آن را سرویس کنید. تیم کالا تعمیر به عنوان یکی از بهترین نمایندگی های مجاز در تعمیر لوازم خانگی انواع برندها به صورت 24 ساعته آماده اعزام افراد حرفه ای برای تعمیر لوازم خانگی در منزل می باشد. از جمله تخصص های این تیم می توان به تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی و تعمیر جاروبرقی اشاره کرد.

چند ترفند ساده برای افزایش کارایی یخچال فریزر و ساید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *