مطالب آموزشی

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

Rate this post

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به معرفی و توضیح هر یک خواهیم پرداخت :

دو شاخه برق لباسشویی

در برخی موارد اتصالات دو شاخه برق به دلیل بار زیادی که جریان الکتریکی دارد ممکن است ذوب یا قطع شود. یا محافظ جریانی که از آن استفاده می کردید دچار خرابی شده باشد. پس این موارد باعث می شوند تا اتصالات ورودی برق و دو شاخه را همیشه چک کنید.

نکته: ماشین های لباسشویی وارداتی وجود دارند که بر روی آنها سه شاخه نصب است و دارای تبدیل 3 به 2 هستند که این مورد را هم باید مورد بررسی قرار دهید.

خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی

علاوه بر دو شاخه برق لباسشویی، باید خازن پارازیت گیر این وسیله برقی را که در انتهای سیم ورودی برق به صورت خازن نویزگیر نصب شده را هم چک کنید. این خازن هم ممکن است با جریان اضافی برق آسیب دیده و یکی از عوامل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی باشد.

کلید روشن خاموش ماشین لباسشویی

 

همانطور که در موارد بالا گفتیم نوسانات برق تاثیر بسیار مستقیم وبسزایی بر روی قطعات یک ماشین لباسشویی دارند. برای مثال همین نوسانات برق می تواند باعث خرابی و یا قطعی پلاتین های کلید پاور این وسیله برقی شده و ماشین لباسشویی در حین کار خاموش شود.

نوسانات برق باعث قطعی ناگهانی ماشین لباسشویی می شود

خرابی تایمر یا برد الکتریکی ماشین لباسشویی

مدل هایی از ماشین لباسشویی قدیم وجود دارند که معمولا از تایمر برای اینکه فرمان انجام کار را اجرا کند استفاده می شود و در عوض در مدل های جدید ماشین لباسشویی برد الکترونیکی جایگزین تایمر شده است. چنانچه نوسانات برقی به وجود بیاید یا یکی از قطعات لباسشویی مثل المنت، شیر برقی و یا موتور آن به تایمر یا برد دستگاه آسیب میرساند و همین عامل هم باعث قطع ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار می شود.

نمایشگر لباسشویی

هنگام تست نمایشگر لباسشویی اگر برخی کلیدها کار کند اما برخی دیگه نه، ایراد از صفحه نمایش است و باید اقدام به تعویض آن کنید. اما در صورتیکه هیچ کدام از کلید ها کار نکردند باید به بررسی جریان و برق ورودی بپردازید.

در صورت مشاهده خرابی در نمایشگر لباسشویی، اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید

تایمر لباسشویی

بخاطر مشکل بودن تشخیص خرابی تایمر لباسشویی بهتر است از یک مولتی متر یا یک نقشه سیم کشی ماشین لباسشویی استفاده کنید.

فیوز شیشه ای لباسشویی

فیوز شیشه ای ماشین لباسشویی در چه صورتی می سوزد؟ آیا یکی از علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی فیوز شیشه ای است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که اگر جریان بیش از حدی به لباسشویی وارد شود، این دستگاه برقی دچار اورلود می شود و باعث سوختن فیوز شیشه ای می شود. همین امر موجب می شود تا لباسشویی ناگهان خاموش شود. قبل از تعویض فیوز حتما مطمئن بشید که دلیل سوختن آمپر بالا بوده، در غیر اینصورت فیوز جدید هم مجدد خواهد سوخت.

فیوز حرارتی لباسشویی

بیش از حد داغ شدن فیوز حرارتی باعث سوختن آن و خاموش شدن لباسشویی می شود.

برد اصلی لباسشویی

این مورد خیلی کم و به ندرت پیش می آید؛ پس با مواجه شدن با چنین موردی باید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

برق ورودی لباسشویی

در صورت نداشتن فازمتر، با یک ماشین لباسشویی دیگر پریز برق و یا محافظی که دوشاخه درون آن میرود را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بر طرف کردن خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

راه های زیر به شما کمک خواهد کرد تا از خاموش شدن ناگهانی لباسشویی جلوگیری شود:

بعد از اتمام کار با لباسشویی آن را از برق بکشید.
برای اطمینان از ترانس های برقی جهت محافظت استفاده شود.
در صورت خرابی سیم های رابط یا کابل ها، آنها را تعویض کنید.
تعویض کلید قطع و وصل در صورت خرابی آنها.

در صورت مشاهده ایراد در محل اتصالات هادی‌های کابل رابط در ترمینالها، آن را برطرف کنید.
اگر که آب در لوله کشی منزل وجود داشته باشد، باید آن را هم تعمیر کنید.
در صورت کار نکردن مستقیم تایمر در برق، آن را عوض کنید.چرخ دنده‌ها خراب شده‌اند و حرکت محور موتور به محور تایمر انتقال نمی‌یابد : آن را عوض کنید.
هادی‌ها را از میکروسویچ باز کنید و توسط اهم متر قطع و وصل اهرم دستی آن, وضعیت پلاتین‌های آن را مورد آزمایش قرار دهید. در صورت خرابی میکروسویچ آن را عوض کنید. چنانچه زبانه قفل‌دار , اهرم قفل را خوب فشار نمی‌دهد, نسبت به برطرف ایراد آن اقدام کنید.

هدف ما از ارائه این مقالات آموزشی، سعی به راهنمایی و کمک رسانی به شما مصرف کنندگان برای تعمیر لوازم خانگی در خانه تا حد ممکن می باشد. این مقاله هم به شما کمک می کند تا در حد نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود در منزل بپردازید. اما نکته ای که باید بگیم این است که در صورت عدم شناخت به تعمیر انواع لوازم خانگی، به متخصصان یا فروشگاه های تعمیر لوازم خانگی مراجعه کنید.

برای سفارش تعمیر، نصب و سرویس ماشین لباسشویی به صفحات زیر مراجعه کنید:

تعمیر ماشین لباسشویی

نصب ماشین لباسشویی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *